آفتاب

سرمقاله رسالت علیه روحانی: دولت تدبیر و امید یعنی برکناری سه هزار مدیر کارآمد دولت احمدی نژاد

سرمقاله رسالت علیه روحانی: دولت تدبیر و امید یعنی برکناری سه هزار مدیر کارآمد دولت احمدی نژاد

روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت:


اصولگرایان با پیروزی آقای حسن روحانی، راهبرد؛ "حمایت مسئولانه، رصد هوشمندانه و نقد مشفقانه" را برای تحکیم مبانی جمهوریت و اسلامیت نظام در پیش گرفتند. نامزدهای اصولگرا به منتخب ملت تبریک گفتند و باب تعامل مثبت با دولت تدبیر و امید را باز گذاشتند.
پاسخ این رویکرد از سوی دولت تدبیر و امید، بر کناری سه هزار مدیر کارآمد در دولت‌های دهم و نهم بود و متهم کردن منتقدین دولت به بی‌سوادی و بی‌مهری‌هایی که به مردم در این مدت کوتاه از خدمت روا داشته می‌شود.
آسیب تغییر مدیریت‌های جوان و جایگزینی آنها با مدیرانی که حداقل دو دهه از عرصه اجرا به دور بودند و دوران کهنسالی را می‌گذرانند، این بود که دولت در اولین آزمون اجرایی خود در سطح ملی با ناکامی روبه‌رو شد و موضوع توزیع سبد کالا باعث آبروریزی‌هایی شد که رئیس دولت مجبور شد از مردم به خاطر نادیده گرفتن کرامت آنها عذرخواهی کند.
اکنون دولت با تصویب بودجه سال 93 می‌رود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند. دشواری اجرای فاز دوم اگر از اجرای فاز اول بیشتر نباشد، کمتر نیست. امیدواریم این اجرا آن قدر هوشمندانه باشد تا باعث عذرخواهی مجدد رئیس دولت نشود.
از هم اکنون نشانه‌هایی از نادیده گرفتن کرامت مردم مشاهده می‌شود که اگر دست‌اندرکاران اجرا متوجه آن نباشند ممکن است به اعتبار دولت و امیدواری مردم به کار آمدی مسئولان دولتی آسیب برساند.
17302

کد N157725

وبگردی