آفتاب
کارشناس گردشگری ایران:

نمایشگاه جهانگردی بلگراد، گردشگران صربستان را به ایران روانه می کند

نمایشگاه جهانگردی بلگراد، گردشگران صربستان را به ایران روانه می کند

بلگراد- ایرنا- مدیر عامل شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پرسپولیس که در سی و ششمین نمایشگاه جهانگردی بلگراد حضور فعال داشت، گفت: مردم و مسؤولان آژانس های گردشگری صربستان برای همکاری و برقراری تورهای گردشگری به ایران علاقه وافری نشان دادند.

مسعود غلامی در روز پایانی نمایشگاه گردشگری بلگراد و پیش از ترک صربستان به مقصد کشورمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به مردم مهربان و مهمان نواز صربستان و مراکز متعدد گردشگری در این کشور افزود: با علاقه مندی که در میان مردم و آژانس های گردشگری صربستان دیدم، می توانیم با این کشور در عرصه های مختلف جهانگردی همکاری بسیار خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: صربستان که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد، با داشتن جاذبه های گردشگری خاص خود می تواند برای عموم گردشگران ایرانی مسیر خوبی باشد و ما با شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد به جاذبه های فراوان گردشگری صربستان و مردم علاقه مند آن به کشورمان از نزدیک آشنا شدیم.

مدیر عامل آژانس جهانگردی پرسپولیس ادامه داد: عظمت و بزرگی سی و ششمین نمایشگاه گردشگری بلگراد واقعا ما را شگفت زده کرد و حضور تعداد بسیار زیادی از کشورها و شرکتهای مسافرتی، هتل داران و آژانس های هوایی فعال در حوزه گردشگری بخوبی مشخص بوده و به نظر می رسد که مردم صربستان نسبت به ایران شناخت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه با مسؤولان آژانس های مختلف گردشگری در باره همکاری در زمینه های مختلف گردشگری توافق های انجام گرفته است، گفت: تلاش ما در طول چند روزی که در صربستان بودیم این بود که اطلاعات جامعی از جاذبه های منحصر به فرد کشورمان را به عموم آژانس های و مردم صربستان ارائه دهیم.

این مقام آژانس جهانگردی پرسپولیس اشاره کرد: در ملاقات هایی که با رییس انجمن آژانس های گردشگری و مسؤولان دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه گردشگری در صربستان داشتیم روند های همکاری در عرصه گردشگری و ورود ایران به بازار گردشگری صربستان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و با توجه به استقبال خوبی که از ما در نمایشگاه شده است، امیدواریم که بزودی در عرصه همکاری گردشگری با صربستان گام های بزرگی را برداریم.

وی در این رابطه تأکید کرد: مطمئن هستیم که آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری پرسپولیس می تواند نقش بسیار مهمی را در برقراری همکاری گردشگری بین ایران و صربستان بر عهده بگیرد.

غلامی با توجه به امکانات گسترده گردشگری صربستان در منطقه بالکان اشاره کرد: قطعاً در نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد برای سال آینده با توان و با حضور آژانس های بیشتری شرکت خواهیم کرد و به اینترتیب خدمات بیشتری را می توانیم در زمینه گردشگری به مردم صربستان ارائه بدهیم.

وی همچنین از مجید فهیم پور سفیر و محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که تمامی سعی و تلاش خود را برای حضور نماینده ای از آژانس های مسافرتی و گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی بلگراد انجام دادند، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که با تعامل سفارت و رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد بتوانیم در زمینه گردشگری همکاری بیشتری را با آژانس های گردشگری صربستان داشته باشیم.

رسانه های خبری صربستان شرکت کشورمان در سی و ششمین نمایشگاه گردشگری بلگراد را بطور گسترده پوشش خبری دادند.

سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد روز پنجشنبه در مراسم باشکوهی با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران که برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت دارد و جمعی از مقامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سفرای مقیم بلگراد از جمله سفیر کشورمان آغاز بکار کرد.

نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد بزرگترین نمایشگاه در میان کشورهای منطقه جنوب شرقی اروپا به شمار می رود که با داشتن استانداردهای جهانی، هر سال کشورهای بیشتری را به خود جلب می کند.

در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از روز پنجشنبه آغاز و در روز یکشنبه 11 اسفند پایان یافت، بیش از هزار سازمان و مؤسسه گردشگری از داخل کشور و بیش از 300 سازمان و شرکت گردشگری از 54 کشور خارجی از جمله آژانس مسافرتی و گردشگری پرسپولیس از ایران، مراکز و امکانات گردشگری، جهانگردی و تاریخی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

اروپام**2061**1504
کد N157640

وبگردی