آفتاب

نخست وزیر انگلیس: از تحولات اوکراین عمیقا نگرانیم

نخست وزیر انگلیس: از تحولات اوکراین عمیقا نگرانیم

لندن - ایرنا - نخست وزیر انگلیس یکشنبه شب بار دیگر از تحولات اخیر در اوکراین و بویژه اقدامات نظامی روسیه در شبه جزیره ˈکریمهˈ عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس در این باره گفت: دیوید کامرون مصمم است که همه مسیرها را برای کاهش تنش در اوکراین و آرام کردن اوضاع بسیار خطرناک کنونی، طی کند.

این سخنگو افزود: نخست وزیر انگلیس امشب تلفنی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، ˈدونالد توسکˈ نخست وزیر لهستان و ˈگری باسکیتˈ رییس جمهوری لیتوانی درباره تحولات اوکراین گفت و گو خواهد کرد.

وی اظهارداشت: هیچ یک از وزیران انگلیسی و معاونان آنان در بازیهای پارالمپیک زمستانی در سوچی روسیه شرکت نخواهند کرد.

ˈنخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس معتقدند که در شرایط فعلی حضور وزیران در مراسم بازیهای پارالمپیک سوچی اقدامی نامناسب خواهد بود.ˈ

به گفته این سخنگو، کامرون تاکید کرده است که تمرکز اصلی تعاملات جاری انگلیس با روسیه، موضوع اوکراین خواهد بود.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: کامرون در عین حال از حضور ورزشکاران در بازیهای پارالمپیک بطور کامل حمایت می کند.

وزیر خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه و هنگام عزیمت به ˈکی یفˈ اعلام کرد که نمایندگان انگلیس در نشست مقدماتی اجلاس سران گروه ˈجی 8ˈ که قرار است در هفته جاری در سوچی روسیه برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

ˈویلیام هیگˈ گفت: تصمیم گیری در مورد حضور انگلیس در اجلاس اصلی سران ˈجی 8ˈ در سوچی روسیه در ماه ژوئن (خرداد) نیز به اقدامات آتی روسیه در قبال اوکراین بستگی خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس امشب با رییس جمهوری موقت و دیگر مقامات ارشد اوکراین در ˈکی یفˈ دیدار و گفت و گو می کند و روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس اضطراری وزیران خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل می رود.

اروپام**345
کد N157633

وبگردی