آفتاب

ترقی: تغییراتی قابل توجه در مناسبات بین المللی ما به وجود آمده است

ترقی: تغییراتی قابل توجه در مناسبات بین المللی ما به وجود آمده است

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می رسد تغییرات قابل توجهی در مناسبات بین المللی ما به وجود آمده و انرژی زیادی هم روی مسئله هسته ای و حل مشکل ایران و 1+5 صرف شده است.

حمید رضا ترقی عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای غیراستکباری تنش زدایی به جای تنش زایی است و این سیاست از ابتدای انقلاب مد نظر بوده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به مستکبرین نه تنها سیاست تنش زدایی نداشته اند بلکه در پی انجام وظیفه بوده و هستند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: مبارزه با رفتارهای مستبدانه کشورهای استکباری در جوهره انقلاب بوده و این مهم باید همیشه دنبال شود.

ترقی به رفتارهای اخیر سران کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این افراد هر از چند گاهی با گزافه گویی ها و تهدیدات با کشورمان برخورد می کنند که نسبت به این کشورها نباید سیاست تنش زدایی داشت بلکه باید به انجام وظیفه پرداخت.

وی در عین حال به نوع رفتار با سایر افراد و کشورهای ضد استکباری پرداخت و گفت: در مقابل کشورهایی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران موضع خصمانه ای ندارند و کمکی به دشمن علیه ما نکرده اند می توان برخورد مناسبی را برقرار کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: باید با کشورهایی که ایران را به رسمیت شناخته و احترام متقابل را خواهان هستند رفتاری برای کاهش تنش را مد نظر داشت.

ترقی با بیان اینکه ما تنش زدایی را به جای تنش زایی در نظر گرفته ایم، گفت: این فقط به شرط آن است که کشوری علیه ما رفتار استکباری نداشته باشد و تعمیم رفتار تنش زدایی برای تمامی دنیا اشتباه است.

این کارشناس مسائل بین المللی در ادامه در خصوص رویکرد دولت تدبیر وامید در عرصه دیپلماسی، گفت: دولت با یک نگاه خوشبینانه نسبت به روابط بین المللی وارد عرصه شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هم با شهامت، کوشش و پشتیبانی نظام تلاش خستگی ناپذیری را برای بهبود روابط در صحنه بین المللی دنبال کرد.

ترقی اظهار داشت: به نظر می رسد تغییرات قابل توجهی در مناسبات بین المللی ما به وجود آمده و انرژی زیادی هم روی مسئله هسته ای و حل مشکل ایران و 1+5 صورت گرفته است که البته باید در عرصه سیاست خارجی به تمامی حوزه ها توجه شود.

وی اضافه کرد: باید رویکردهایی همچون انتخاب مسئول برای جنبش عدم تعهد، توجه به روابط با کشورهای آمریکای لاتین، اهتمام به ادامه روابط با آفریقا و دقت در برقراری امنیت بیشترسفارتخانه های ایران در نقاط مختلف جهان در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی در عین حال گفت که دولت یازدهم شرایط سختی را با وجود مشکلات داخلی و خارجی دارد و در این راه سخت باید به آن کمک کنیم تا به توفیقات بیشتری دست پیدا کند.

سیام**7261 *1449
کد N157552

وبگردی