آفتاب

گزارش فیسبوکی سبحانی‌نیا از سفر به هند در جوار ظریف

گزارش فیسبوکی سبحانی‌نیا از سفر به هند در جوار ظریف

حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس که در سفر اخیر وزیر امورخارجه به هند او را همراهی کرده است در صفحه فیسبوکش به بیان جزئیاتی از این سفر پرداخت.

در سفر اخیری که به همراه دکتر ظریف وزیر امور خارجه به کشور هند داشتیم، روابط دوجانبه، منطقه ای و جهانی به عنوان اهداف اصلی این سفر دو روزه، به خوبی توسط جناب آقای ظریف مطرح و پیگیری شد.

کشور هند به عنوان یک قدرت نوظهور و دارای توانمندی های بالقوه و بالفعل در عرصه بین المللی، جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد. مشترکات فرهنگی و تاریخی و روحیه ی صلح جویی،عدم تعهد به شرق و غرب و استعمار ستیزی از نکات مهم، در سابقه تاریخی دوکشور است.

ارتقاء روابط خارجی در تمام سطوح با همه کشور ها ، تعامل فراگیر ، احترام متقابل و تقویت چند جانبه گرایی ، تنش زدایی و اعتماد سازی از اهداف اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

باتوجه به آنچه گفته شد ایران و هند نیازهای متقابلی دارند که میتوانند در یک تعامل مثبت مکمل همدیگر باشند.زمینه های همکاری عبارتند از حوزه های نفت و گاز و معادن،حمل و نقل،ترانزیت،راه آهن و مسائل بانکی و بهره گیری از کریدور شمال-جنوب و همچنین بندر چابهار.

/27220

 

کد N157393

وبگردی