آفتاب
در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو ؛

نمایندگان مجلس با رییس جمهور و رییس پارلمان سوییس دیدار می کنند

نمایندگان مجلس با رییس جمهور و رییس پارلمان سوییس دیدار می کنند

تهران- ایرنا- موید حسینی صدر که ریاست هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی ژنو را برعهده خواهد داشت، گفت: در حاشیه این اجلاس نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور و رییس پارلمان سوییس دیدار می کنند.

حسینی صدر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: صد و سی امین اجلاس اتحادیه بین المجالس ژنو با حضور بیش از 120 کشور از 25 اسفند تا یکم فروردین در کشور سوییس برگزار می شود و حسین سبحانی نیا ، عبدالرضا مصری، محمد مهدی زاهدی، سید هادی حسینی، کاظم جلالی، رحمت الله نوروزی و خانم اخوان عضو هیات پارلمانی ایران هستند.

وی ادامه داد: هیات پارلمانی ایران قرار است در حاشیه این اجلاس با هیات های پارلمانی 10 کشور جهان از جمله انگلیس، ونزوئلا و اکوادور دیدار و گفت و گو کند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که 15 نماینده مجلس عضو این اتحادیه هستند گفت: این نمایندگان با انتخاب مجلس شورای اسلامی عضو این اتحادیه شده اند .

وی تاکید کرد: قرار است در این اتحادیه در مورد موضوعات مهم جهان، حقوق معنوی ملت ها و صلح و آرامش در دنیا گفت و گو شود.

حسینی صدر گفت: پیش از این قرار بود این اجلاس در کشورآذربایجان برگزار شود ولی به دلیل اینکه این کشور مخالف حضور دو کشور در آنجا بود اجلاس در آذربایجان لغو و به ژنو منتقل شد.

سیام**9121**7261 *1449
کد N157243

وبگردی