آفتاب
سی‌بی‌اس نیوز:

فشار آمریکا به اسراییل برای توقف ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

فشار آمریکا به اسراییل برای توقف ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی با اشاره به سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن در دوم ماه مارس نوشت که نتانیاهو در دیدار با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا چندین چالش را پیش رو دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه این گزارش آمده است: از چالش‌های پیش‌رو بین دو طرف می‌توان به مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی با فلسطینیان،‌ مذاکرات آمریکا با ایران در قالب 1+5 و چگونگی اتخاذ رویکرد در برابر مصر و جلوگیری از ادامه جنگ داخلی سوریه، اشاره کرد.

نویسنده این گزارش با اشاره به تحقیقات خود درباره تاریخ سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت: برخی از منابع نزدیک به این سازمان‌ها اعلام کردند که سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم احساس می‌کنند از سوی دولت اوباما برای توقف ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تحت فشار هستند.

اگرچه رژیم صهیونیستی تاکنون آشکارا به این مساله اعتراف نکرده است، اما در طول چند سال گذشته ترور تعدادی از دانشمندان مهم هسته‌ای ایران به موساد (سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی)، نسبت داده شده است.

در واقع هدف از این ترورها کند کردن روند دستیابی ایران به فن‌آوری هسته‌ای است. در همین میان دست کم 5 دانشمند هسته‌ای ایران کشته شدند.

به علاوه نشانه‌های محکمی مبنی بر این که دولت اوباما نمی‌خواهد رژیم صهیونیستی به این ترورها ادامه دهد، دیده می‌شود.

به نوشته این شبکه خبری، یکی از چالش‌های موجود میان دولت باراک اوباما و مقامات اسراییلی، ناراحتی این رژیم از ادامه مذاکرات با ایران است. آمریکا در قالب 1+5، مذاکرات هسته‌ای را با ایران ادامه می‌دهد. برخی منابع اعلام می‌کنند که نتانیاهو اکنون به موساد دستور داده است که شواهدی را مبنی بر عمل نکردن ایران به تعهداتش در قالب توافق ژنو جمع‌آوری کند.

انتهای پیام

کد N157216

وبگردی