آفتاب

گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از آخرین تحولات این کشور

گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از آخرین تحولات این کشور

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارش روزانه خود در مورد آخرین تحولات این کشور اعلام کرد: نیروهای ارتش موافق شدند برخی مناطق نزدیک به ˈیبرود ˈ در مرز لبنان را تصرف کرده و شمار زیادی از تروریست ها را از پای در آوردند.

ˈساناˈ روز یکشنبه نوشت: یگان های ارتش سوریه موفق شدند بلندی های ˈالکویتیˈ و برخی مناطق اطراف یبرود را طی سلسله عملیاتی متمرکز به تصرف درآورده و ده ها نفر از تروریست ها را در این مناطق و همچنین در ˈدوماˈ ، ˈعدرا البلدˈ و ˈداریا ˈ در حومه دمشق و دیگر مناطق سوریه به هلاکت برسانند .

این خبرگزاری افزود: نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات دیگر موفق شدند، یک گروه مسلح را بطور کامل از بین ببرند و در عملیاتی دیگر در یبرود نیز 30 تروریست را به هلاکت رسانده و ده ها نفر را زخمی کردند .

یک مقام نظامی سوری نیز در خصوص عملیات ارتش گفت: برخی مناطق شهر داریا شاهد درگیری های پراکنده ای بود که در جریان آن شماری از تروریست ها کشته شده و هم زمان ارتش سوریه به مقر تروریست ها در منطقه ˈالزبدانی ˈ حمله کرده و شماری از آنان را کشت یا زخمی کرد .

وی افزود: ده ها نفر از نیروهای گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ در عدرا البلد در درگیری با نیروهای ارتش کشته یا زخمی شدند .

سانا نوشت: نیروهای ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در محله ها ، روستاها و مناطق مختلف ˈحلبˈ نیز حمله کرده و ضربات کشنده ای به آنان وارد کرده و همچنین نیروهای ارتش در ˈ دیر الزور ˈ به یک گروه مسلح سوار بر یک قایق در رود ˈفراتˈ حمله کرده و شماری از آنان را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند .

در شهر ˈحماةˈ نیز برخی از یگان های ارتش سوریه با گروه های تروریستی درگیر شدند و شماری از آنان را زخمی کردند .

در ˈحمصˈ نیز یگان های دیگر ارتش به تروریست ها حمله کرده و بر اثر این حملات ده ها نفر از آنها کشته یا زخمی کردند .

سانا نوشت: هشت شهروند سوری بر اثر حملات تروریستی به وسیله گلوله های خمپاره در مناطق مختلف دمشق و ریف دمشق زخمی شدند. دیروز نیز پنج شهروند سوری بر اثر اصابت گلوله خمپاره به بیمارستان پلیس در ˈحرستا ˈ در ریف دمشق زخمی شدند .

تروریست ها پس از آنکه ارتش سوریه ضربات کشنده ای به آنها در مناطق مختلف وارد کرد ، دست به حملات کورکورانه خمپاره ای ضد شهروندان سوری می زنند که تنها در روز جمعه 18 شهروند سوری در منطقه ˈ باب شرقی ˈ که بیشترشان زن و کودک بودند ، بر اثر یک حمله خمپاره ای زخمی شدند .

خاورم **2041**1651
کد N156987

وبگردی