آفتاب

اورشلیم پست: سایه بحران اوکراین بر مذاکرات نتانیاهو و اوباما درباره ایران

اورشلیم پست: سایه بحران اوکراین بر مذاکرات نتانیاهو و اوباما درباره ایران

به نظر می‌رسد بحران اوکراین و وضعیت یهودی‌های ساکن در این کشور بر مسائل ایران و مذاکرات صلح در دیدار نتانیاهو و اوباما سایه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قرار است صبح امروز (یک‌شنبه) به واشنگتن سفر کند، در دیدار با باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور درباره ایران و مساله فلسطین گفت‌وگو می‌کند.

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کم‌رنگ شدن دو محور ایران و مذاکرات صلح و جایگزین شدن بحران اوکراین در سفر پنج روزه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، یکی از مقامات آمریکایی گفت: در دیدار روز دوشنبه اوباما و نتانیاهو علیرغم افزایش تنش‌ها میان روسیه و آمریکا بر سر بحران اوکراین باز هم مساله هسته‌ای ایران و فلسطین از موضوعات اصلی است.

هم‌چنین قرار است نتانیاهو با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و برخی از قانون گذاران کنگره گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود کری نیز در اواسط ماه مارس سفری به سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

به تازگی یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که رژیم مطبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌یی در خاورمیانه است در مقاله‌ای در واشنگتن پست درباره مذاکرات تهران و قدرت‌های جهان برای دستیابی به توافق نهایی نوشت: این توافق نهایی به جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد که سانتریفیوژهای خود را برای غنی‌سازی اورانیوم نگه دارد و هم‌چنین مسابقه تسلیحاتی میان اهل سنت و شیعه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. هرگونه توافقی باعث ایجاد مشروعیت برای برنامه هسته‌ای ایران می‌شود و ایران را به‌عنوان یک کشور عاری از مجازات و رها از تحریم‌ها نشان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N156802

وبگردی