آفتاب
شهردار تبریز:

از روش‌های نور‌پردازی در تجلی معماری تاریخی بهره گیری شود

از روش‌های نور‌پردازی در تجلی معماری تاریخی بهره گیری شود

ابنیه جذاب تاریخی موجود در کلان شهر تبریز، در صورت بهره گیری از روش‌ها و سبک‌های خاص نور‌پردازی، تجلی دیگری از هنر معماری اصیل و تاریخی شهر را عیان خواهد کرد.

ایلنا: شهردار تبریز بهره گیری از روش‌های نور‌پردازی را در تجلی هنر معماری تاریخی شهر تبریز، موثر دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی تأکید کرد: ابنیه جذاب تاریخی موجود در کلان شهر تبریز، در صورت بهره گیری از روش‌ها و سبک‌های خاص نور‌پردازی، تجلی دیگری از هنر معماری اصیل و تاریخی شهر را عیان خواهد کرد.
وی با اشاره به طرح‌های نوروزی شهرداری تبریز گفت: علاوه بر طرح‌هایی که در روزهای اخیر، به عنوان طرح‌های ویژه نورزوی از سوی شهرداری تبریز اعلام شده، هم اکنون اقداماتی نیز با محوریت زیباسازی شهر و سامان دهی برخی المان‌های پراکنده و نازیبای شهری در حال اجراست.
شهردار تبریز افزود: مطابق سال‌های اخیر، اجرای هفت سین نوروزی در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر در نوروز ۹۳ نیز با لزوم رعایت آموزه‌های ایرانی- اسلامی استمرار خواهد داشت.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های هنری در زیباسازی شهری اظهار داشت: اصلاح و تکمیل نور‌پردازی اماکن عمومی و پروژه‌های شهری به خصوص در مسیر میدان چایی (مهرانه رود)، کلیه تقاطع‌های غیرهمسطح اعم از پل‌ها، روگذر‌ها و زیرگذر‌ها، ساختمان‌های اداری شهرداری، پارک‌های شهری و بوستان‌ها، اماکن تاریخی، گردشگری و موزه‌ها در این راستا مورد توجه خواهد بود.
شهردار تبریز همچنین به اقدامات شهرداری تبریز در راستای ساماندهی المان‌های شهری اشاره کرد و افزود: در این راستا، پاکسازی فضای شهر ی از نوشتار‌ها و الصاق‌های زاید، ترمیم و مرمت پیاده روهای معابر اصلی و معابر منتهی به مراکز گردشگری و موزه‌ها، شستشو و مرمت مبلمان شهری، تعویض پرچم‌های مقدس کشورمان، جلوگیری از هر گونه سد معبر و شستشوی نرده‌های مسیر BRT پل‌ها و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری تبریز مورد توجه است.
نجفی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مناظر زمخت و ناموزون ساخت و ساز، کلیه پروژه‌های عمرانی و اجرایی در ایام نوروز غیرفعال خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: معرفی تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر اولین‌ها، مهم‌ترین اصل تبیین و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کلان شهر تبریز به مسافران نوروزی است.

کد N156686

وبگردی