آفتاب

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: راهبرد آمریکا مذاکره، تهدید و مداخله است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: راهبرد آمریکا مذاکره، تهدید و مداخله است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تقبیح مواضع اخیر آمریکا، از این مواضع انتقاد کرد و گفت: راهبرد آمریکا مذاکره، تهدید و مداخله است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تقبیح مواضع اخیر آمریکا، از این مواضع انتقاد کرد و گفت: راهبرد آمریکا مذاکره، تهدید و مداخله است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، افزود: طی شش ماه گذشته و در طول مذاکرات دولت با 1+5، آمریکایی‌ها بیش از 10 بار تهدید به حمله نظامی کرده‌اند. همچنین به انحاء گوناگون در امور داخلی ایران مداخله کرده و از سران فتنه دفاع و حتی سخن از مخدوش بودن انتخابات در ایران به میان آورده‌اند.

وی افزود: ملت ما باید هوشیار باشد. مذاکره با چاشنی تهدید نظامی و مداخله در امور داخلی ایران یعنی بی‌اعتمادی، یعنی خوش‌بین نبودن به نتیجه مذاکرات و در نتیجه باید کمر‌بندها را محکم بست و در برابر 1+5 و بویژه شرارت‌های آمریکا ایستادگی کرد.

حبیبی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و اعلام سیاست‌های آن از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از پیام‌هایی که ملت و دولت ایران به آمریکا می‌تواند بدهد این است که ما دلخوش به مذاکرات نیستیم و کار خودمان را در داخل می‌کنیم. البته باید از نیروهای مسلح تشکر کرد که در پاسخ به تهدیدهای نظامی، رونمایی از موشک‌های جدید بالستیک ایران با فناوری‌های جدید کردند تا دشمن بداند فرزندان شجاع ملت تهدید را با تهدید جواب می‌دهد و مداخله را با راهپیمایی بی‌نظیر 22 بهمن پاسخ می‌دهد.

این فعال سیاسی ادامه داد: دشمن باید بداند اقتصاد مقاومتی جانشین اقتصاد مذاکره‌ای است. نه دولت و نه مردم هیچ چشم‌داشتی به نتیجه مذاکرات ندارند. حوادث اوکراین نشان داد آمریکایی‌ها حتی اگر فرصت کنند جیب همسایگانشان در 1+5 را هم دستبرد می‌زنند و استقلال یک کشور اروپایی را بی‌پروا مورد هجمه قرار می‌دهند و پرچم یورو را به علامت استیلای غرب در میدان استقلال کی‌یف می‌کوبند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: نبرد نرم نارنجی‌ها در اوکراین که از 10 روز پیش به نبرد سخت تبدیل شد، اکنون دارد یک بحران نظامی شده است و نتیجه مداخله خارجی، قرار گرفتن کشور در آستانه یک جنگ خانگی خانمان‌سوز است.

وی با اشاره به مشکلات دنیای اسلام نیز گفت: ما اکنون با سه جبهه‌ای که غرب در برابر مسلمانان گشوده باید بایستیم. حوادث میانمار نشان داد که دشمنان اسلام مشغول فعال کردن شکاف‌هایی برای کشتار مسلمانان است. به جان هم انداختن سودانیان و مسلمانان، صحنه‌های بسیار تأسف‌باری را بوجود آورد که تاریخ کمتر نظایر آن را دیده است. اکنون در آفریقای مرکزی مسیحیان را به جان مسلمانان انداخته‌اند و یک کشتار و خونریزی تمام عیار بوجود آوردند از طرفی تکفیری‌ها را تجهیز کرده‌اند که در دنیای اسلام بساط جنگ مذهب علیه مذهب راه بیندازند. همه این حوادث گویای یک حقیقت است؛ آمریکا برای زنده نگاه داشتن صهیونیسم نیاز دارد دنیای اسلام را به خود مشغول دارد و اگر این مشغولیت پایان یافت با ادیان دیگر درگیر شود. رد پای صهیونیست‌ها در این راهبرد بخوبی روشن است.

حبیبی همچنین اظهار کرد: دولت باید هرچه سریعتر از طریق کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و کنفرانس غیر متعهدها راهی برای جلوگیری از خونریزی در آفریقای مرکزی پیدا کند. فرانسوی‌ها در آنجا آتش‌بیار معرکه‌اند باید دولت پاریس به خاطر این خونریزی رسوا شود.

وی افزود: اکنون یک هولوکاست واقعی در میانمار، آفریقای مرکزی، سوریه و لبنان در جریان است و هر روز هم توسعه پیدا می‌کند. این فجایع در سایه سکوت مجامع بین‌المللی نشان می‌دهد دست تجاوز غرب و آمریکا بیش از پیش در کار این فجایع است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین اظهار کرد: راه مقابله با این پدیده شوم، تعمیق بیداری اسلامی و همبستگی علما و نخبگان جهان اسلام در منطقه و جهان است. ما بر اساس رهنمودهای امام و رهبری عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی نباید دشمن اصلی که را همانا آمریکاست، فراموش کنیم.

حبیبی درباره سخنان اخیر وزیر نفت در شورای شهر تهران گفت: اینکه گشایشی در کار ترافیک تهران و مشکلات شهر تهران بوجود آید، خوب است. اما باید دید این تعهد را وزیر محترم نفت مستند به چه قانونی انجام می‌دهد. اگر این تعهد در بودجه 92 بوده است که اکنون سال 92 رو به پایان است، باید دید به این تعهد چرا عمل نشده است. اگر این تعهد برای سال آینده است باید دید در تبصره 2 ماده واحده بودجه 93 در کجا وزارت نفت متعهد به این کار بزرگ شده است.

وی افزود: وزارت نفت در بودجه تعهداتی در حوزه انرژی بویژه در مناطقی که ما مخازن مشترک با کشورهای همسایه داریم که تاکنون به آن عمل نشده است. وزارت نفت نباید نقش خزانه دوم کشور را بازی کند اگر منابع مالی در اختیاردارد به درآمد عمومی واریز کند تا دولت مشکلات نقدینگی خود را حل کند.

حبیبی در پایان از حضور گسترده و وسیع مردم در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری تشکر کرد و گفت: پیام تسلیت مقام معظم رهبری تسلی بخش خانواده محترم ایشان و یاران حاجی حیدری در حزب موتلفه اسلامی بود و ما مراتب تشکر خود را به محضر شریف مقام معظم رهبری تقدیم می‌داریم.

انتهای پیام

کد N156624

وبگردی