آفتاب

4 مهاجم انتحاری آموزش دیده در کویته پاکستان در کابل دستگیر شدند

4 مهاجم انتحاری آموزش دیده در کویته پاکستان در کابل دستگیر شدند

کابل - ایرنا - 4 مهاجم انتحاری که در کویته پاکستان آموزش دیده و قصد حمله به مراکز مهم نظامی و غیرنظامی را در کابل پایتخت افغانستان داشتند، قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه از بازداشت 4 مهاجم انتحاری آموزش دیده در کویته پاکستان خبر داد و اعلام کرد میرویس، سید معصوم، محمد عثمان و اجمل از ساکنان استان میدان وردک اعضای یک گروه مهاجمان انتحاری بودند که قصد داشتند سلسه عملیات های انتحاری را در کابل اجرا کنند.

بر اساس این گزارش این افراد جلیقه های انتحاری، لباس ارتش افغانستان، تعدادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را به همراه داشتند که در منطقه پنجم شهر کابل شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان این مهاجمان انتحاری توسط حاجی عبدالهادی مسوول گروه محاذ فدائیان شورای کویته گروه طالبان جذب و تجهیز شده اند تا در منطقه تفریحی بندقرعه و همچنین منطقه شش درک شهر کابل که کاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع افغانستان در آن منطقه قرار دارد، عملیات انتحاری انجام دهند.

بر اساس این گزارش دستگیر شدگان اعتراف کرده اند که در منطقه بای پاس شهر کویته آموزش های لازم را برای حملات انتحاری در کابل دیده اند.

یک ماه قبل سه مهاجم انتحاری در منطقه وزیر محمد اکبرخان شهر کابل با حمله به یک رستوران 21 تن از جمله 13 خارجی را کشتند و شمار زیادی را زخمی کردند.

آساق**ع.ن**1501
کد N156531

وبگردی