آفتاب

کره‌شمالی "سیاست خصمانه" آمریکا را محکوم کرد

کره‌شمالی "سیاست خصمانه" آمریکا را محکوم کرد

کره شمالی ضمن انتقاد شدید از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که در آن این کشور را یک "مکان شیطانی" نامیده و وضعیت حقوق بشرش را محکوم کرده، گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که سیاست واشنگتن نسبت به پیونگ‌یانگ همچنان خصمانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در آن این کشور را یک "مکان شیطانی" نامیده بود، گفت، این اظهارات توضیح‌ آشکار دیگری از سیاست خصمانه آمریکا نسبت به پیونگ‌یانگ است.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن رد این اظهارات به عنوان مظهر ناکامی و عصبانیت جان کری، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا باید بداند که هیچ فشاری در مورد کره شمالی کارساز نیست.

وی افزود: آمریکا بی‌اعتنا نسبت به قوانین بین‌المللی بهتر است که بیش از محکوم کردن و مقصر دانستن دیگران، نگاهی به خود بیندازد چرا که این کشور به اسم "آزادی" و "دموکراسی" مرتکب قتل‌عام‌های وحشتناکی در بخش‌های مختلف جهان می‌شود.

این مقام ادامه داد: مادامی که آمریکا سیاست خصمانه خود نسبت به کره شمالی را دنبال می‌کند، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. مردم کره شمالی از اصل حق تقدم مردم این کشور و عشق و محبت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بهره‌مند هستند.

وی گفت: اظهارات جان کری چیزی بیش از نشانه‌ای از ناکامی و شکستش نیست چرا که کره شمالی با وجود انواع فشارها به دلیل مساله اتمی‌اش، پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری از آن خود می‌کند.

جان کری روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای خواستار توجه جهانی به کره شمالی شد و این کشور را به عنوان "یک شیطان و یک مکان شیطانی" محکوم کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفته بود: کره شمالی یکی از بسته‌ترین و ظالم‌ترین مکان‌های جهان است. هیچ شکی درباره این مساله وجود ندارد. شیطانی در این جا است که همه ما را به شدت نگران کرده است.

انتهای پیام

کد N156438

وبگردی