آفتاب

مذاکره‌کنندگان طالبان و اسلام آباد دوشنبه دیدار می‌کنند

مذاکره‌کنندگان طالبان و اسلام آباد دوشنبه دیدار می‌کنند

کمیته دولتی مذاکرات صلح پاکستان از ‌آتش‌بس طالبان به عنوان گامی مثبت برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده، استقبال کرد و اعلام داشت که تیم مذاکره کننده دو طرف روز دوشنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شهیدالله شهید، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان به مدت یک ماه اعلام آتش‌بس کرده و از گروه‌های طالبان خواست تا به این موضوع پایبند بوده و حملات خود را متوقف کنند. وی همچنین از دولت پاکستان خواست تا واکنش مثبت به این اقدام طالبان نشان دهد.

یوسف شاه، هماهنگ کننده کمیته مذاکره کننده طالبان ساعاتی پس از اعلام آتش بس یک ماهه طالبان اعلام کرد مذاکرات تیم‌های مذاکره کننده به ریاست نثارعلی خان،‌ وزیر کشور پاکستان انجام خواهد شد.

این در حالی است که خودداری طالبان از توقف حملاتش، پیشتر مذاکرات صلح را با بن بست روبرو کرده بود.

اما هماهنگ‌کننده کمیته مذاکرات صلح دولت نیز از این اقدام طالبان تمجید کرده و آن را "تحولی" در گفتگوها دانست و گفت: ما در انتظار ‌آغاز رسمی آتش‌بس القاعده می‌مانیم و پس از ‌آن کمیته مربوطه موضوع از سرگیری مذاکرات را بررسی خواهد کرد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که دور قبلی مذاکرات به خوبی در جریان بودند اما اقدامات خشونت‌بار طالبان آن را با بن‌بست مواجه کرد.

رهبر اپوزیسیون پاکستان نیز آتش‌بس طالبان را مورد تقدیر قرار داد.

انتهای پیام

کد N156397

وبگردی