آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و بان کی مون/ رایزنی نخست‌وزیران روسیه-اوکراین در مورد روابط دو جانبه

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و بان کی مون/ رایزنی نخست‌وزیران روسیه-اوکراین در مورد روابط دو جانبه

کرملین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین با بان کی مون گفت‌وگوی تلفنی انجام داده و در این گفت‌وگو تاکید کرده اگر روس زبان‌های مناطق شرقی اوکراین و کریمه مورد خشونت قرار گیرند، روسیه نمی‌تواند کنار بایستد و براساس قوانین بین‌المللی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، براساس اعلام دفتر مطبوعاتی کرملین هر دو طرف تاکید کردند باید جلوی تشدید هر چه بیشتر بحران در اوکراین را گرفت.

از طرف دیگر دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه نیز با آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و بر تمایل روسیه برای حفظ روابط دوستانه و پایدار با اوکراین تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین در این خصوص نیز گفت: طی این مکالمه تاکید شد که روسیه حق دارد منافع مشروع شهروندان و نیروهای نظامی روسیه مستقر در جمهوری خودمختار کریمه را حفظ کند.

مدودف خاطرنشان ساخت: نیروهای مسلح روسیه مجاز هستند در صورت لزوم مطابق با حکمی که شورای فدراسیون روسیه یعنی مجلس علیای پارلمان روسیه به رئیس جمهوری روسیه داده، عمل کنند.

در این مکالمه تلفنی مدودف همچنین به مسئول بودن مقامات اوکراینی در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم غیرقانونی به منظور استفاده از زور علیه شهروندان روسی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N156294

وبگردی