آفتاب

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان: پنج مرزبان ایرانی در میان اتباع خارجی نبودند

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان: پنج مرزبان ایرانی در میان اتباع خارجی نبودند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی سپاه مرزی پاکستان در ایالت بلوچستان گفت: در عملیات ضربتی که روز گذشته در منطقه تربت ایالت بلوچستان انجام شد پس از رهایی 11 تبعه خارجی از دست گروه های شبه نظامی ؛ خبری از پنج مرزبان ربوده شده ایرانی نبود.

ˈوصی خان ˈ روز یکشنبه از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات نظامی در منطقه تربت در نزدیکی مرز ایران و طی چند مرحله با حضور گسترده نیروهای سپاه مرزی به منظور رهایی مرزبانان ربوده شده ایرانی صورت گرفت که در نهایت پس از درگیری با شبه نظامیان ؛ سه آفریقایی تبار و هشت ایرانی از دست گروگان گیرها رها شدند.

وی افزود: در میان ایرانی های نجات یافته خبری از پنج مرزبان ایرانی و تروریست های تحت تعقیب ( گروه تروریستی جیش العدل) نیست و افراد نجات یافته احتمالا به گروه های اشرار و قاچاقچی مواد مخدر در این منطقه تعلق داشتند که اقدامات کارشناسی به منظور علت آورده شدن این افراد به منطقه تربت از سوی نیروهای امنیتی پیگیری می شود.

روز گذشته سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز به ایرنا گفت: موضوع آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان که در رسانه های پاکستانی منتشر شده از جانب مقام های ارشد سیاسی و امنیتی پاکستان درحال پیگیری است.

منابع خبری پاکستان روز شنبه ادعا کردند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور 11 تبعه خارجی از جمله مرزبانان ربوده شده ایرانی در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.

شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از ˈوصی خان ˈ سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات نیروهای امنیتی در منطقه تربت 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) مدعی شد: مرزبانان ربوده شده ایرانی نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

در هفته گذشته مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاش های مشترک برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

آساق ** 1095**1392
کد N156094

وبگردی