آفتاب
تشریه برنامه‌های همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی

ولایتی: به دنبال آسیب‌شناسی تحولات جهان اسلام هستیم

ولایتی: به دنبال آسیب‌شناسی تحولات جهان اسلام هستیم

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی به دنبال آسیب‌شناسی وضعیت فعلی جهان اسلام و ارائه راهکارهایی برای آینده کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی که صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد و ریاست شورای سیاست‌گذاری آن را برعهده‌ دارد، گفت: این همایش بیستم و بیست و یکم ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز نوزدهم اسفند شورای عالی بین‌المللی بیداری اسلامی به ریاست ابراهیم جعفری نخست‌وزیر اسبق عراق نشستی برگزار خواهد شد که در آن حدود 60 نفر از بزرگان جهان اسلام و نقش‌آفرینان در حوزه بیداری اسلامی حضور خواهند داشت. همچنین شورای عالی بین‌المللی بیداری اسلامی در راستای بررسی تحولات منطقه‌ای بیداری اسلامی جلسات متعددی را با حضور اساتید و دانشگاهیان برگزار کرد که اولین اجلاس آن در سال 1390 و با حضور فعالان جهان اسلام برگزار شد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری چند دوره اجلاس بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: این اجلاس به دنبال بررسی آسیب‌شناسی مسائل موجود جهان اسلام بوده و قرار است در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی نیز این مسائل بررسی و راهکارهایی برای حل آنها ارائه شود. به همین دلیل پس از نشست نوزدهم اسفند در روزهای بیستم و بیست و یکم ماه جاری نیز این همایش ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حسن‌بیگی رئیس دانشگاه دفاع ملی که در نشست خبری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی حضور داشت، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید، دانشگاهیان و مراکز حوزوی کشور در سال 91 مبنی بر اینکه دانشگاه، اساتید و مراکز حوزوی نقش اساسی در تحول جهان دارد، دانشگاه دفاع ملی مطالعات خود را به منظور تحقق این فرمایشات آغاز کرد تا تحولات دوران گذار برخی کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار دهد. در همین راستا سلسله نشست‌های سیاسی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی کشور تشکیل شد و اولین همایش نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تحقق هندسه قدرت جهانی اسلام در سال گذشته برگزار شد که در آن 116 دانشگاه و مرکز حوزوی شرکت کرده و نتایج همایش را در اختیار مراکز پژوهشی قرار دادند.

وی ادامه داد: قرار است دومین همایش با عنوان "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" در سطح بین‌المللی و توسط شورای عالی بیداری اسلامی، دانشگاه دفاع ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شود.

رئیس دانشگاه دفاع ملی با اشاره به حضور گسترده دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی خاطر نشان کرد: تا امروز 116 دانشگاه و حوزه علمیه برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند و 104 مقاله‌ هم از سوی آنها به کمیته‌های علمی برای بررسی مقالات ارائه شده است. البته با توجه به برگزاری این همایش توسط شورای عالی بیداری اسلامی و مرکز تحقیقات استراتژیک بررسی‌ها و مطالعات روی مقالات به صورت راهبردی هستند.

حسن‌بیگی گفت: برای برگزاری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی 48 نشست تخصصی در دانشگاه‌ها برگزار شده است. همچنین قرار است از مجموع مقالات برگزیده ارائه شده در همایش سه جلد کتاب علمی و پژوهشی تهیه شده و در روز همایش در اختیار حاضران قرار می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در سلسله نشست‌های روز بیستم همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی شش مقاله علمی پژوهشی ارائه خواهد شد و شش سخنران از مقامات خارجی نیز به جز سخنران اصلی در روز اول همایش سخنرانی خواهند کرد. همچنین در روز بیست و یکم نیز شش نشست برگزار شده و مقالات دانشگاه‌ها نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N156075

وبگردی