آفتاب
نعمت زاده خبر داد؛

انعقاد ۲۰ میلیارد دلار قرار داد پیمانکاری بین ایران و چین در ۲ سال گذشته

انعقاد ۲۰ میلیارد دلار قرار داد پیمانکاری بین ایران و چین در ۲ سال گذشته

ایران امکان پل ارتباطی شرق و غرب به جنوب است و با همکاری چین می‌توان مجددا جاده ابریشم را احیا کرد وموجب ارتباط تجاری با کشورهای دیگر شد.

نعمت زاده: طی دو سال گذشته بیست میلیارد دلا رقرارداد پیمانکاری با چین منعقد شد

وزیر صنعت معدن وتجارت گفت:طی دوسال گذشته رقمی به ارزش 20 میلیارد دلار قرارداد پیمانکاری بین ایران و چین منعقد شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشست همکاری‌ها مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری ایران  و چین با بیان اینکه تفاهمات در حوزه‌های مختلف صنعت،معدن، انرژی و کشتیرانی با چین منعقد شده اظهار داشت: دو کشور ایران وچین از پایه گذاران تمدن بشری هستند و از شباهت‌های وسیعی برخوردار هستند.

وی گفت هر چند امروز مناسبات تجاری این دو کشور و روابط اقتصادی میان ما به رقم خوبی رسیده اماهنوز با پتانسیل و ظرفیت‌های دوکشور فاصله زیادی دارد

وی گفت: تاکنون همکاری‌های علمی و فنی برای ایجاد شرکتهای تولیدی وصدور خدمات فنی و مهندسی و ارتباطات فرهنگی و به ویژه جذب سرمایه گذاری‌ها به امضا رسیده است.

نعمت زاده با اشاره به حضور 100 نفره هیات تجاری چین در این همایش افزود: این حضور نشانه بهبود روابط اقتصادی و چشم انداز خوب بین دو کشور است.

وی افزود: جذابیت ایران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف فرصت مناسبی را برای تحکیم روابط بوجود آورده.

نعمت زاده بااشاره به انعقاد قراردادهای پیمانكاری طی دو سال گذشته گفت:رقمی به ارزش 20میلیارد دلار طی این مدت قرداد پیمانکاری منعقد شده که حدود نصف آن به مراحل گشایش اعتبار رسید و بقیه در انتظار تامین سرمایه هستند.

وی افزود اجرای طرحهای فولادی و آلومینیوم از جمله این طرحها است که مقدمات آن انجام شده وگشایش آن صورت گرفته و سایر طرحها در انتظار تامین مالی است

وی گفت: دربخش سرمایه گذاری مستقیم نیز همکاری‌ها ادامه دارد و از موقعیت ممتاز ایران در منطقه برای تولید محصولات صادراتی بهره گیری خواهد شد. ایران دارای 7 منطقه آزاد تجاری و 16 منطقه ویژه اقتصادی است که باداشتن زیرساخت‌های اقتصادی فرصت‌های مناسبی ر ا در  اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد

وی درخاتمه گفت: ایران امکان پل ارتباطی شرق و غرب به جنوب است و با همکاری چین می توان مجددا جاده ابریشم را احیا کرد وموجب ارتباط تجاری با کشورهای دیگر شد.

 

 

کد N155957

وبگردی