آفتاب

پنج شبه نظامی در شمال غربی پاکستان کشته شدند

پنج شبه نظامی در شمال غربی پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز یکشنبه نوشتند: در حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع شبه نظامیان در منطقه قبیله ای خیبر در شمال غربی پاکستان پنج نفر از تروریست ها کشته شدند.

منابع خبری می نویسند:این حملات در شهرهای ˈشالوبارˈ و ˈمستار خیلˈ در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ توسط بالگردهای ارتش پاکستان به مخفیگاه های شبه نظامیان صورت گرفت؛ که در نتیجه آن محل اقامت تروریست ها نیز در این منطقه منهدم شد.

این عملیات ارتش پس از آن صورت گرفت که روز گذشته حمله تروریستی شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی همراه تیم های واکسیناسیون فلج اطفال در بخش تحصیل جمرود در منطقه خیبر ؛ 13 کشته و بیش از 10 زخمی برجای گذاشت.

پیش از این نیز حملات جنگنده های نیروی هوایی ارتش به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی «وزیرستان شمالی و جنوبی» در شمال غرب پاکستان باعث مرگ 33 نفر از تروریست ها شد.

حملات هوایی ارتش به مخفیگاه ها و مراکز آموزشی شبه نظامیان در بخش های «شوال» و «دته خیل» در حوالی منطقه قبیله ای «وزیرستان شمالی» انجام شد.

شبه نظامیان از این مخفیگاه ها و مراکز آموزشی، عوامل خود را برای انجام عملیات انتحاری آماده می کردند.

حملات اخیر ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان، اقدامی تلافی جویانه در برابر حملات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای امنیتی در شهرهای بنو، پیشاور، کراچی، راولپندی و کوهات قلمداد می شود که مسوولیت آن را برخی از شبه نظامیان از جمله گروه تحریک طالبان به عهده گرفته است.

آساق ** 1095**5981
کد N155856

وبگردی