آفتاب

محسن رفیق‌دوست: نمی‌توانستیم بگوییم، احمدی‌نژاد برکنار شود

محسن رفیق‌دوست: نمی‌توانستیم بگوییم، احمدی‌نژاد برکنار شود

محسن رفیق‌‌دوست، وزیر سپاه دولت اول و دوم میر‌حسین موسوی به اظهارنظر درباره برخی مسایل پرداخته است.


به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، رفیق‌دوست در بخشی از این مصاحبه درباره «حسن روحانی» گفته: «اولین خاصیت روی‌کارآمدن دولت روحانی این بود که با توجه به ناراحتی و نگرانی‌ مردمی که در دو، سه‌سال آخر دولت دهم نسبت به اوضاع مملکت وجود داشت، مشاهده کردیم که با روی‌کارآمدن دولت یازدهم، آرامشی نسبی به جامعه بازگشت و در بین مردم، یک امیدواری نسبت به آینده ایجاد شد. من امیدوارم که این امید و آرامش ادامه داشته باشد و دولت بتواند همانطورکه در مواضع انتخاباتی خود شعار تدبیر و امید سر می‌داد و می‌گفت که کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در دست دارد، به حل مشکلات مردم بپردازد؛ من روحانی را مرد این کار می‌دانم.»
 او درباره مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 نیز گفته: «من با اصل مذاکره کاملا موافقم و معتقدم که در هر صورت برنده این مذاکرات، ایران است و هیچ‌گاه ایران بازنده مذاکرات نخواهد شد. معتقدم اگر به هیچ‌کدام از موارد توافقنامه نیز عمل نشود، باز هم ایران برنده است؛ زیرا تا توانستیم در این مذاکرات حقانیت خود را به دنیا ثابت کردیم.»
 او در پاسخ به اینکه «شما انتقادات زیادی نسبت به عملکرد دولت گذشته داشته‌اید اما این انتقادات را هیچ‌گاه مطرح نمی‌کردید؛ آیا فکر نمی‌کنید اگر این انتقادات از سوی شما و امثال شما مطرح می‌شد، اکنون وضعیت جامعه به این صورت نبود؟» گفته: «نه؛ من اینگونه تصور نمی‌کنم، زیرا من در آن زمان، همواره انتقادات زیادی مطرح می‌کردم و این انتقادات را هم به رهبری منتقل می‌کردم. معتقدم در آن دوران، حکومت چاره‌ای جز اینکه مسیر خود را طی کند، نداشت. رهبری نیز اینگونه می‌پسندیدند که دولت تا انتها پیش برود و پس از آن، بعد از برگزاری انتخابات، دولت جدیدی روی کار بیاید.
در آن دوره نمی‌توانستیم بگوییم باید دولت برکنار شود، چراکه بنا بر این نیست که این موضوع در کشور باب شود. مردم باید در انتخابات، دولت را انتخاب کنند. رهبری واقعا نظام را حفظ می‌کند. ایشان مسوولیتی فراتر از نظارت و انتقاد به دولت دارند. در دو سال آخر آقای احمدی‌نژاد، من حتی یک‌بار نیز نام احمدی‌نژاد را از زبان ایشان نشنیدم. ایشان خود نسبت به احمدی‌نژاد انتقاد داشتند. در سال‌های اخیر نیز ایشان از شخص دفاع نمی‌کردند، بلکه همواره از جایگاه ریاست‌جمهوری دفاع می‌کردند.»
کد N155849

وبگردی