آفتاب
یک عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه:

دستگاه حاکمیت عربستان پشتیبان جریان وهابیت است

دستگاه حاکمیت عربستان پشتیبان جریان وهابیت است

یک عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به خطرات فرقه ضاله وهابیت برای جهان اسلام گفت: حمایت دستگاه‌های حاکمیتی غرب از جریان‌های انحرافی به‌دلیل ترس از گسترش موج اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید‌احمد غفاری قر‌ه‌باغ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، درباره خطرهای وهابیت برای جهان اسلام به جمله‌ای از امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) همواره مشکلات جهان اسلام را ناشی از نبود یک رهبر واحد می‌دانستند که امید‌بخش و نشان‌دهنده مسیر باشد و امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام برای مقابله با اقدامات فرق ضاله که ریشه اسلام ناب محمدی را نشانه رفته‌اند، نبود رهبر واحد است.

وی افزود: ریشه بسیاری از اقداماتی که در حال حاضر در کشورهایی مانند سوریه به‌دست تکفیری‌ها اتفاق می‌افتد به‌دلیل نبود رهبر دینی مقتدر، بااراده و مصصم است؛ امروز جریان منحرف وهابیت با اقدامات خود سعی دارد به جایگاه رهبری ‌بین مسلمانان آسیب بزند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر این‌که «تعدد رهبری ایده‌ای است که وهابیت برای تضعیف اسلام حقیقی به‌دنبال آن است» اظهار کرد: انسان عاقل و زیرک مطلع است که امروز پشتوانه و پشتیبان جریان وهابیت دستگاه حاکمیت عربستان است، اگر عربستان از جریان داعش‌، القاعده و دیگر جریان‌های انحرافی حمایت مالی نکند این جریان‌ها حتی یک ساعت هم نمی‌توانند در برابر ارتش سوریه و عراق مقاومت کنند.

وی، علت حمایت‌های دستگاه‌های حاکمیت عربی و غربی از جریان‌های انحرافی را ترس از گسترش اسلام واقعی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین و اندیشه‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

غفاری اظهار کرد: جنگ‌های سوریه و عراق امروز توسط جریان داعش نتیجه مسلم نگرانی از موج بیداری اسلامی است.

این عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تأکید کرد: خطر اول و جدی فرقه وهابیت برای جهان اسلام این است که این فرقه با اقدامات خود نوک حمله را به‌سمت رهبری واحد امت اسلامی نشانه رفته که باید با بصیرت و آگاهی کامل این صحنه رصد شود و جایگاه مهم رهبری و ولایت در جامعه مورد تأکید قرار گرفته و پررنگ شود.

انتهای پیام

کد N155555

وبگردی