آفتاب

هشدار سئول به ژاپن نسبت به تجدید نظر در عذرخواهی برده‌کشی جنسی در جنگ جهانی دوم

هشدار سئول به ژاپن نسبت به تجدید نظر در عذرخواهی برده‌کشی جنسی در جنگ جهانی دوم

رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز (شنبه) هشدار داد ژاپن در صورتی که در عذرخواهی خود نسبت به برده‌کشی جنسی در زمان جنگ جهانی دوم تجدید نظر کند با انزوا مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این هشدار پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در جریان سخنرانی به مناسبت سالگرد قیام سال 1919 در این کشور علیه استعمارگران ژاپنی مطرح شد.

همزمان با این سخنرانی نمایشگاهی در شهر سئول به یاد زنانی که توسط نیروهای نظامی ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم به بردگی جنسی برده شدند برگزار شد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به دنبال تجدید نظر این کشور در عذرخواهی سال 1995 نسبت به این اقدام نیروهای ژاپنی علیه زنان کره‌ای است.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت: حقیقتی تاریخی از مشاهدات بازماندگان بیان شده است. اگر ژاپن به مشاهده آنها گوش ندهد و به خاطر منافع سیاسی از آنها چشم‌پوشی کند تنها خود را منزوی می‌سازد.

پارک گئون های از ژاپن خواست همچون آلمان از اشتباهات گذشته خود ابراز پشیمانی کند تا دو کشور بتوانند خاطرات تلخ گذشته را کنار بگذارند و وارد یک دوره جدید همکاری، صلح و موفقیت شوند.

وی تاکید کرد: امیدوارم ژاپن از انکار تاریخ اجتناب کند و تاریخی جدید بر پایه حقیقت و آشتی ایجاد کند.

نیروهای ژاپنی از سال 1910 تا 1945 شبه جزیره کره را اشغال کردند و در سال 1919 صدها معترض کره‌ای که در جهت استقلال از ژاپن اعتراض می‌کردند، کشته شدند.

تومیچی مورایاما، نخست‌وزیر اسبق ژاپن که در سال 1995 از بابت برده‌کشی جنسی زنان کره‌ای عذرخواهی کرد نیز عنوان ساخت که تجدید نظر در این عذرخواهی به نفع این کشور نیست.

انتهای پیام

کد N155530

وبگردی