آفتاب

معاون وزیر خارجه آمریکا به هند می‌رود

معاون وزیر خارجه آمریکا به هند می‌رود

یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در چند روز آتی به هند سفر می‌کند؛ سفری که ابتدا برای ماه ژانویه برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل مناقشات به وجود آمده در خصوص دستگیری یکی از دیپلمات‌های هندی در نیویورک به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیشا بیسوال، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی از چهارم تا ششم مارس سال جاری میلادی (13 تا 15 اسفند) به بانگالور و دهلی‌نو سفر خواهد کرد. این نخستین سفر وی به هند از سال گذشته میلادی یعنی زمانی است که این سمت را به عهده گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: نیشا بیسوال در جریان سفرش به دنبال تعمیق و گسترش روابط واشنگتن دهلی‌نو است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را یکی از روابط تعریف شده قرن 21 توصیف کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیسوال در مورد اقداماتی برای حمایت از نوآوری و روابط دارای تکنولوژی بالا در بانگالور مذاکره می‌کند و سپس برای مذاکراتی درباره همکاری‌های دفاعی، امنیتی و اقتصادی به دهلی‌نو می‌رود.

بیسوال در این بیانیه گفت: وسعت و کیفیت همکاری استراتژیک ما با هند حاکی از قدرت و خصوصیات مهم روابط ما است.

بیسوال قصد داشت در ژانویه سال جاری میلادی به هند سفر کند اما سفرش به تعویق افتاد چرا که روابط میان واشنگتن و دهلی‌نو به دلیل دستگیری دویانی خوبراگیدا، معاون کنسولگری هند در نیویورک خدشه‌دار شد.

سفر ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا به هند نیز که قرار بود ژانویه سال جاری میلادی صورت گیرد، به تعویق افتاد اما وی قرار است 10 تا 12 مارس (19 تا 21 اسفند) به هند برود.

انتهای پیام

کد N155529

وبگردی