آفتاب

نیویورک تایمز: اوباما به نتانیاهو فشار خواهد آورد

نیویورک تایمز: اوباما به نتانیاهو فشار خواهد آورد

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی از فرایند صلح خاورمیانه پیش بینی کرد باراک اوباما فشار خود را بر نتانیاهو برای نشان دادن نرمش در مذاکرات بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه با اشاره به اینکه تلاش های رییس جمهور آمریکا در دور اول ریاست جمهوری شکست خورده است مدعی شد او در این فرصت باقی مانده از دوره دوم همه تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این فرایند به کار خواهد گرفت.

با این حساب نیویورک تایمز دخالت مستقیم رییس جمهور آمریکا در این مسئله را اجتناب ناپذیر دانسته و نوشته است اگرچه چنین دخالتی به صورت مستقیم می تواند برای اوباما و حزب دموکرات خطراتی به همراه داشته باشد اما این موضوع در دیدار روز دوشنبه او با نخست وزیر اسرائیل بروز خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی آنچه اوباما در پی آن است اینکه نتانیاهو دست از لجاجت برداشته و با چارچوبی برای یک دور مذاکرات صلح قاطعانه که جان کری وزیر خارجه آمریکا در حال تنظیم آن است، موافقت کند.

برای اوباما تصمیم به دخالت مستقیم در این گفتگوها با خطراتی همراه است. در همین حال این روزنمه به نقل از تحلیلگران می نویسد در یک سطح، دخالت رئیس جمهور یک نشانه امیدوارکننده است چون نشان می دهد او برای خطرکردن آمادگی بیشتری دارد اما در یک سطح دیگر،‌ این امر موانعی را که حتی در برابر یک چارچوب کلی وجود دارد، برجسته می سازد چون معلوم نیست با وارد شدن اوباما در چنین مسئله شاقی، دستیابی به یک توافق جامع به چه قیمتی تمام خواهد شد؟

4949

کد N155375

وبگردی