آفتاب

آتلانتیکو: خرید اسلحه از ایران، هشدار بغداد به واشنگتن است

آتلانتیکو: خرید اسلحه از ایران، هشدار بغداد به واشنگتن است

پایگاه اینترنتی اتلانتیکو در تحلیلی از شایعات مطرح شده درباره انعقاد قرارداد خرید سلاح از ایران توسط بغداد آن را نشانه ای از عزم دو کشور در مبارزه با تکفیری ها دانسته است.

به گزارش خبرآنلاین این پایگاه اینترنتی نوشته است عراق می داند که براساس معاهداتی که با آمریکا دارد و یا براساس برخی قطعنامه های شورای امنیت نمی تواند از ایران سلاح بخرد اما از سوی دیگر می داند که اگر بخواهد منتظر وعده و وعیدهای آمریکا و غربی ها مبنی بر ارسال سلاح و کمک برای مبارزه با سلفی ها بماند کلاهش پس معرکه خواهد بود.

از منظر این پایگاه اینترنتی امضای این قرارداد نشان دهنده فهم رهبران عراق از خطری است که سلفی ها پس از اشغال فلوجه، برای آن ایجاد می کنند. در حالی که تأخیرهایی در تحویل سلاح های آمریکایی به بغداد مشاهده می شود، بی تردید، انتخاب گزینه ایران هشدار عراق به واشنگتن است.

این پایگاه اینترنتی نوشتته است در حالی که بین عراقی ها و ایرانی ها و یا علوی‌های سوریه تفاوت‌ها و اختلافاتی وجود دارد، دشمنی سلفی ها آنها را بر سر مذهب شیعه متحد کرده است. همچنین به همین خاطر است که عراق با وجود همه مسائل و مشکلات احتمالی حاضر به برانگیختن خشم آمریکایی ها و خرید سلاح از تهران شده است

4949

کد N155302

وبگردی