آفتاب

سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم علیه مقام های روسیه شد

سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم علیه مقام های روسیه شد

نیویورک، ایرنا- یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز شنبه به سیاست بارک اوباما در اوکراین حمله کرد و خواستار وضع تحریم های کنگره علیه کرملین و مقام های روسیه شد.

به گزارش ایرنا سناتور باب کروکر در گفتگویی با تلویزیون سی ان ان آمریکا گفت: دولت آمریکا باید همین امروز واکنش نشان دهد.

وی از گفتگوی خود با وزیر خارجه آمریکا خبر داد و گفت وی نیز بسیار از اوضاع اوکراین نگران می باشد.

این سناتور جمهوریخواه تحریم رهبران روسیه را ضروری دانست و گفت در این زمینه با دیگر نمایندگان کنگره رایزنی کرده است.

کروکر گفت در نهایت باید روسیه را منزوی کنیم و برای این منظور به همکاری ناتو و دیگر متحدانمان نیازمندیم.

در این میان اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند که کنگره آمریکا آماده اعمال ˈتحریم های هدفمندˈ علیه مقام های روسیه و هر جریانی است که در جهت از میان بردن حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اقدام نماید.

در این بیانیه که توسط همه اعضای دمکرات و جمهوریخواه این کمیته امضا شده از باراک اوباما خواسته شده است که رهبری یک اقدام قاطع بین المللی علیه روسیه را به دست گیرد.

این بیانیه پس از آن منتشر می شود که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه به روسیه درباره پیامدهای هرگونه دخالت نظامی در اوکراین هشدار داده بود.

باراک اوباما همچنین روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی طولانی با ولادیمیر پوتین، مسکو را به دلیل ارسال نیروی نظامی به اوکراین متهم به نقض آشکار قوانین بین المللی کرد و خواستار کاهش تنش ها بر سر اوکراین شد.

در این تماس تلفنی که 90 دقیقه به طول انجامید، اوباما عمیقا از وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت ارسال نیروی نظامی توسط روسیه به اوکراین نقض آشکار قانون بین المللی است.

بنا به اعلام کاخ سفید، رییس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی به همتای روسی خود هشدار داده است که با انزوای سیاسی و اقتصادی روبرو خواهد شد و از وی خواست فورا دستور عقب نشینی نیروهای روسیه را از اوکراین صادر کند.

دولت جدید اوکراین روسیه را متهم کرده که صدها سرباز و همچنین یک هواپیمای نظامی در کریمه مستقر کرده است اما مسکو هر گونه مداخله نظامی را رد کرده و گفته است جابجایی نیروهایش ناقض توافق های بین المللی نیست.

اروپام 2251 **1908
کد N155248

وبگردی