آفتاب

رییس جمهوری اکوادر از احتمال نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری خبر داد

رییس جمهوری اکوادر از احتمال نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری خبر داد

تهران- ایرنا- ˈرافائل کورئاˈ رییس جمهوری اکوادر روز شنبه گفت که ممکن است در سال 2017 بار دیگر و برای سومین بار نامزد تصدی مقام ریاست جمهوری شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیتو، ˈکورئاˈ پیش از این از تدابیر قانونی برای محدود کردن زما مدت تصدی ریاست جمهوری به دو دوره حمایت کرده بود.

وی در سخنرانی رادیویی هفتگی خود گفت که نامزدی برای ریاست جمهوری در سال 2017 را بررسی می کند. این تصمیم رییس جمهوری در حالی اعلام می شود که حزب او با نام ˈآلیانزا پائیسˈ هفته گذشته در انتخابات شهرداری ها یک ناکامی را تجربه کرد.

رییس جمهوری سوسیالیست اکوادر، از برجسته ترین رهبران چپگرای آمریکای لاتین که از سال 2007 در قدرت است، در فوریه 2013 برای دومین دوره چهار ساله ریاست جمهوری انتخاب شد که طبق قانون اساسی حداکثر مدت تصدی این مقام است.

براساس این گزارش، حزب متبوع کورئا با داشتن اکثریت آرا در کنگره این کشور، قصد دارد طرح اصلاح قانون اساسی را مطرح کند که اجازه نامزد شدن کورئا برای ریاست جمهوری برای سومین بار را فراهم کند.

کورئا در سخنرانی روز شنبه خود گفت که هرگونه برنامه او برای انتخاب دوباره به مقام ریاست جمهوری، برای متوقف کردن نیروهای راستگرای بین المللی توجیه پذیر است.

وی گفت: به راست بین المللی اجازه نخواهیم داد که دولت را صاحب شوند؛ ما برای دفاع از انقلاب دموکراتیک شهروندانمان آماده ایم.

مترجمام**1078** 2023
کد N155227

وبگردی