آفتاب

ابراز نگرانی عمیق بان کی مون از بحران اوکراین

ابراز نگرانی عمیق بان کی مون از بحران اوکراین

نیویورک، ایرنا- دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت اوکراین خواستار گفتگو میان همه طرف های درگیر برای پایان فوری بحران آن کشور شد.

به گزارش ایرنا بان کی مون روز شنبه بحران اوکراین را بسیار جدی و خطرناک توصیف کرد و خواستار پرهیز از هرگونه اقدامی شد که به تمامیت ارضی آن کشور آسیب بزند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین روز شنبه تصریح کرد که بان کی مون از نزدیک تحولات اوکراین را پیگیری کرده و خواستار حفظ استقلال و تمامیت ارضی اوکراین است.

وی همچنین خبر داد که دبیرکل سازمان ملل امروز با رییس جمهور روسیه تلفنی درباره تحولات اوکراین گفتگو خواهد کرد.

همزمان شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه به درخواست نماینده دایم اوکراین در سازمان ملل تشکیل جلسه اضطراری داد تا درباره بحران آن کشور و تحرکات نظامی روسیه بحث و گفتگو کند.

از سوی دیگر شورای فدارسیون روسیه (سنا) امروز از رییس جمهوری این کشور خواست که از همه امکانات در اختیارش برای تثبیت اوضاع در اوکراین و دفاع از روس زبانان این کشور در مقابل آنچه که خشونت و بی قانونی نامید، استفاده کند.

اما سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین هنوز تصمیمی برای بکارگیری نیروهای نظامی این کشور در اوکراین نگرفته است.

ˈدمیتری پسکوفˈ روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: رییس جمهوری هنوز تصمیمی در زمینه استفاده از نیروهای نظامی روسیه در اوکراین اتخاذ نکرده است.

وی افزود: اکنون که شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) تصمیم لازم را گرفته است، رییس جمهوری نیز طیفی از اقدامات احتمالی را برای تثبیت اوضاع (اوکراین) در ابعاد بکارگیری نیروی نظامی و تصمیم سازی درباره نمایندگی سیاسی کشورمان در آمریکا را در اختیار دارد.

سخنگوی پوتین با بیان اینکه رییس جمهوری روسیه هنوز هیچ تصمیمی دراین باره نگرفته است، گفت: اتخاد تصمیم توسط وی (پوتین) در این زمینه به چگونگی سیر تحولات در اوکراین بستگی خواهد داشت.

اروپام 2251 **1908
کد N155196

وبگردی