آفتاب
در دیدار با هیات نمایندگان مجلس مووسسان تونس؛

لاریجانی: کشورهای مستکبر برای مصادره انقلاب های منطقه تظاهربه حمایت از دموکراسی می کنند

لاریجانی: کشورهای مستکبر برای مصادره انقلاب های منطقه تظاهربه حمایت از دموکراسی می کنند

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی به تلاش کشورهای غربی برای مصادره انقلاب های منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای مستکبر بعد از اینکه فهمیدند نمی توانند با حمایت از دیکتاتورها به اهداف استعماری خود در منطقه دست یابند، تظاهر به حمایت از دموکراسی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، لاریجانی این مطلب را عصر امروز (شنبه) در دیدار هیاتی از نمایندگان مجلس موسسان و شورای النهضه تونس بیان کرد و افزود: سلطه گران تلاش دارند با استفاده از توان مالی خود، مانع برقراری مردم سالاری واقعی در کشورهای اسلامی شوند.

وی خاطرنشان کرد که مقابله با این برنامه ها، نیاز به تقویت وحدت داخلی و تصویب قوانین برای پیشگیری از تضییع حقوق مردم دارد.

وی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن حمایت از انقلاب مردم تونس برعلیه نظام دیکتاتوری سابق، از استقلال کشورهای اسلامی و پیشرفت دموکراسی و مردم سالاری استقبال می کند.

وی افزود: ایران با توجه به ظرفیت های بالای علمی و فنی خود، آماده توسعه و همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همکاری های اقتصادی کشورهای اسلامی انکارناپذیر است، گفت: با توجه به پیشرفت های بی نظیر ایران در زمینه های مانند فناوری های نوین، نانو تکنولوژی، صنعت فولاد، خودروسازی، سد سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی، همکاری های دو کشور در این بخش می تواند شتاب بیشتری گیرد.

لاریجانی همچنین از انتقال تجربیات پارلمانی ایران در زمینه قانونگذاری و نظارت استقبال کرد.

اعضای هیات تونسی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تصویب قانون اساسی این کشور، گفتند: با توجه به آغاز فصل نوینی از روابط دوستانه میان دو کشور، این روابط در زمینه های مختلف باید توسعه یابد.

شبد **1488** 2023
کد N155103

وبگردی