آفتاب

ادامه حضور السیسی در دولت جدید مصر

ادامه حضور السیسی در دولت جدید مصر

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی دولتی مصر روز شنبه اعلام کرد که سپهبد ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده ارتش مصر که انتظار می رود در رقابت های انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند، در دولت جدید همچنان مقام وزیر دفاع را به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، دولت جدید مصر به ریاست ˈابراهیم محلبˈ نخست وزیر روز شنبه پس از ادای سوگند، آغاز به کار کرد.

ˈحازم الببلاویˈ نخست وزیر پیشین روز دوشنبه گذشته به علت انتقادهای فزاینده از ناتوانی وی برای مهار مشکلات اقتصاد و ناآرامی های تشدید شونده صنعتی، کناره گیری کرد.

دولت جدید موظف به سازماندهی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده که انتظار می رود سیسی که مقام معاونت نخست وزیری را نیز به عهده دارد، در آن به عنوان نامزد اصلی برای به عهده گرفتن مقام ریاست جمهوری شرکت کند.

سیسی که پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری در ماه ژ‍وییه، به نیرومندترین مقام سیاسی مصر تبدیل شده، هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهروی در بهار اعلام نکرده است.

با این حال همکاران و دستیاران وی قصد وی را برای نامزدی تایید کرده اند، هر چند وی برای این منظور باید از مقام وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش کناره گیری کند.

یکی از دستیاران وی به فرانس پرس گفت که پیش بینی می شود وی تا هنگام تصویت قانون جدید انتخابات، همچنان مقام وزارت دفاع را حفظ کند.

دولت جدید مصر همانند دولت قبلی با انبوهی از چالش ها از جمله مشکلات گسترده امنیتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

Abdel Fattah al-Sis , Ibrahim Mahlab , Hazem al-Beblawi , Mohamed

Morsi

مترجمام**1486**1010
کد N155050

وبگردی