آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

موافقت مالکی با جذب نیروهای جدید در پلیس نینوی/3580 نفر حاصل خشونتهای فوریه گذشته

موافقت مالکی با جذب نیروهای جدید در پلیس نینوی/3580 نفر حاصل خشونتهای فوریه گذشته

منابع عراقی از موافقت نخست وزیر عراق با جذب نیروهای جدید در پلیس نینوی و کشته و زخمی شدن 3580 نفر در اقدامات خشونت آمیز در ماه فوریه گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به پلیس در استان واسط اعلام کرد: نیروهای امنیتی بیست متهم را در مناطق شمالی واسط بازداشت کردند.

از سوی دیگر نوری المالکی با جذب 500 داوطلب از ساکنان استان نینوی در نیروهای پلیس موافقت کرد.

در استان بابل سه نفر از افرادی که در عملیات های بمبگذاری شده در این استان دخالت داشتند در عملیات ارتش عراق کشته شدند.

یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی در 120 کیلومتری شمال تکریت یکی از سرکرده های داعش به نام فلاح حماه عصمان را بازداشت کردند.بازداشت وی پس از عملیات اطلاعاتی دقیق صورت گرفت.

افراد مسلح ناشناس عصر امروز به سوی یک خودرو در هنگام عبور از موصل جدید در غرب موصل حمله کردند و راننده این خودرو را به هلاکت رساندند.

یک منبع وابسته به پلیس استان کرکوک  از کشف یک جسد متعلق به نیروهای ارتش عراق که به ضرب گلوله در شمال غرب کرکوک کشته شده بود خبر دادند.

این جسد مربوط به ایمن ابراهیم یکی از نظامیان بود که در نزدیکی روستای اعتیره در منطقه الدبس در شمال غرب کرکوک پیدا شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به سازمان ملل در عراق اعلام کردند: در ماه فوریه گذشته در اثر اقدامات خشونت بار در مناطق مختلف عراق3580 نفر کشته و زخمی شده اند.

این منابع افزودند: در میان کشته شدگان غیرنظامیان،سیاستمداران،رهبران جامعه مدنی و شخصیت های دینی مشاهده می شود.

منابع مذکور بیان کردند: در ماه فوریه گذشته 703 نفر کشته و381 نفر دیگر زخمی شدند.

در اثر انفجار بمب کار گذاشته در داخل خودروی نظامی به نام نایف حسین نعمه هنگام عبور از منطقه العباسی در الحویجه این نظامی کشته شد.

یک منبع وابسته به پلیس کرکوک اعلام کرد: در اثر اصابت موشک به منزلی در کرکوک چهار نفر زخمی شدند.

در اثر درگیری های ارتش عراق و عشایر با تروریست های داعش در منطقه التامیم در جنوب الرمادی 9 نفر از سرکرده های داعش کشته شدند.

به گفته منابع عراقی آنها قصد برنامه ریزی عملیات ضد مراکز پلیس و مراکز ایست بازرسی در الانبار را داشتند.این افراد در انفجار مراکز پلیس در الرمادی،حمله به پادگانها و مراکز ارتش و کشتن افراد بی گناه و نیز آدم ربایی و تهدید غیرنظامیان دخالت داشتند.

ظهر امروز به وقت عراق افراد مسلح وابسته به داعش به یک مرکز ایست بازرسی در بیست کیلومتری الرمادی یورش بردند که در اثر این حمله دو نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در اثر انفجاری در نزدیکی بازاری در ابوغریب در غرب بغداد شش غیر نظامی زخمی شدند.

 

کد N154953

وبگردی