آفتاب

طالبان پاکستان آتش بس یکماهه اعلام کرد

طالبان پاکستان آتش بس یکماهه اعلام کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی گروه تروریستی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ روز شنبه گفت : شبه نظامیان این گروه آتش بس یکماهه با دولت و نیروهای امنیتی پاکستان اعلام می کنند.

به گزارش ایرنا، ˈشاهد الله شاهدˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از نقطه نامعلومی افزود: طالبان پاکستان از تمام زیر شاخه های این گروه خواسته که به این آتش بس احترام بگذارند.

وی افزود: دستور العمل های لازم از سوی سرکرده های ارشد تحریک طالبان به شبه نظامیان و فرماندهان محلی در خصوص اجرای قرار آتش بس ابلاغ شده است.

شاهد الله یادآورشد: پس از واکنش مثبت دولت پاکستان به درخواست شبه نظامیان و اطمینان از رسیدگی به این مطالبات؛ طالبان نیز اعلام به برقراری آتش بس کرد.

وی تاکید کرد: طالبان به درخواست علما و احزاب مذهبی پاکستان بمنظور انجام آتش بس احترام گذاشته و اکنون امیدوار است که دولت اسلام آباد نیز گام های مثبتی در آینده بردارد.

در همین حال کمیته چهار نفره صلح دولت اسلام آباد از تصمیم طالبان برای انجام آتش بس استقبال و آن را گام موثری در مسیر پیشبرد گفت و گوهای صلح دانست.

ˈعرفان صدیقیˈ مشاور نخست وزیر پاکستان و سرپرست کمیته صلح گفت: شبه نظامیان حرکت مثبتی را برای برقراری صلح در کشور انجام دادند.

مذاکرات صلح میان دولت و نمایندگان طالبان پیشتر پس از برعهده گرفتن مسوولیت قتل 23 نفر از نیروهای امنیتی توسط طالبان در هفته های اخیر متوقف شده بود.

منتخبان دولت پاکستان هفته های اخیر حاضر به مذاکره با نمایندگان طالبان درباره پیشبرد روند صلح نشدند و اعلام کردند که طالبان باید حملات تروریستی خود را متوقف کند.

روزهای اخیر اعضای کمیته سه نفره طالبان پاکستان نیز با شورای سیاسی گروه تحریک طالبان تماس گرفتند و همچنین سرکرده های طالبان از نمایندگان خود در کمیته صلح خواستند تا مذاکرات خود را به منظور پیشبرد روند صلح با دولت پاکستان ادامه دهند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز 15 بهمن در جلسه علنی نمایندگان مجلس ملی اعلام کرد که ˈعرفان صدیقیˈ مشاور نخست وزیر و سرپرست کمیته صلح دولت ، ˈرحیم الله یوسف زییˈ روزنامه نگار برجسته، ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین پاکستان در افغانستان و سرگردˈ عامرˈ افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور از اعضای کمیته صلح برای پیشبرد مذاکره میان دولت و شبه نظامیان تحریک طالبان انتخاب شدند.

آساق ** 1095**1010
کد N154851

وبگردی