آفتاب

واکنش عربستان به روسیه

واکنش عربستان به روسیه

تهران– ایرنا - عربستان سعودی در واکنش به انتقاد روسیه درباره برنامه ریاض برای ارسال موشک های دوش پرتاب به تروریست های سوریه اعلام کرد کمک های مسکو به رییس جمهوری این کشور(سوریه) سبب طولانی تر شدن این درگیری ها شده است.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ از ریاض، سخنگوی دولت عربستان روز گذشته (جمعه) در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور، ارسال سلاح به تروریست ها را ˈحمایت از ملت سوریهˈ نامید و گفت وزارت خارجه از انتقاد روسیه درباره این اقدام ریاض بسیار متعجب است.

وی افزود: حمایت مداوم روسیه از دولت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه و نیز وتو کردن های مکرر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده که مانع از یافتن راه حلی صلح آمیز برای حل بحران سوریه شده است.

این سخنگوی سعودی افزود: حمایت های اینچنینی مهم ترین دلیل اقدامات حکومت سوریه و به درازا کشیده شدن این مناقشه سه ساله بدون وجود هر گونه امید به صلح و خاتمه یکی از جدی ترین بحران های بشری زمان معاصر در آینده ای نزدیک است.

روسیه سه شنبه گذشته به عربستان سعودی درباره ارسال موشک های دوش پرتاب به تروریست های سوری هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام امنیت کل منطقه خاور میانه و حتی فراتر از آن را به خطر خواهد انداخت.

وزارت خارجه روسیه یادآورشد که به شدت نگران گزارش هایی است که از برنامه عربستان برای فروش موشک های زمین به هوا و سامانه های ضد تانک ساخت پاکستان به معارضان مستقر در اردن خبر می دهند. چنانچه این تسلیحات حساس به دست افراط گرایان و تروریست هایی که به سوریه هجوم می آورند بیافتد، احتمال آن که در نهایت همین سلاح ها در خارج از مرزهای این کشور به کار گرفته شود، بسیار بالا خواهد بود.

بر اساس این گزارش ، تنش های دیرینه میان عربستان سعودی و روسیه در نتیجه مناقشات سوریه تشدید شده است. در این درگیری ها مسکو از دولت اسد حمایت می کند و ریاض جانب معارضان و تروریست های مستقر در سوریه را گرفته است.

خاورم**9156 **1010
کد N154526

وبگردی