آفتاب

هشدار چین به غربی ها: در امور اوکراین دخالت نکنید

هشدار چین به غربی ها: در امور اوکراین دخالت نکنید

پکن - ایرنا - وزارت خارجه چین به طرف های مختلف بخصوص غربی ها هشدار داد در امور اوکراین دخالت نکنند زیرا مردم این کشور توانایی کافی برای تعیین سرنوشت خود را دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه چین روز شنبه در بیانیه ای تاکیدکرد مردم اوکراین دارای عقلانیت و توانایی کافی برای تعیین سرنوشت خود هستند و طرف های دیگر و غرب نباید در امور داخلی این کشور مداخله کنند.

روزنامه ˈمردم ˈارگان حزب حاکم چین نیز امروز نوشت : غرب و رسانه های غربی ذهنیت جنگ سرد را کنار نگذاشته اند و با استانداردهای دوگانه با مسایل روز دنیا از جمله موضوع اوکراین برخورد می کنند.

این نشریه نوشت: گزارش های رسانه های مهم آمریکا مانند سی ان ان نشان می دهد که آنها دنباله رو همین ذهنیت در باره مسایل جهان از جمله موضوعات مرتبط با روسیه و اوکراین هستند و گذشته برای آنها تغییر نکرده است.

به نوشته این روزنامه چینی، غربی ها با همین ذهنیت جهان را تک قطبی می بینند و می ترسند که اوکراین پس از این چرخش ها به سمت شرق گرایش پیدا کند و پایگاهی برای غرب نباشد و این توازن قدرت را برای غربی ها برهم می زند.

روزنامه مردم افزود: برخورد مغرضانه غرب با مسایل اوکراین ناشی از ذهنیت قدیمی جنگ سرد آنها در قبال روسیه است. آنها هنوز دشمنی دیرینه خود را با روسیه دنبال می کنند و نظریات اقتصادی و سیاسی جنگ سرد بر اذهان غرب سایه افکنده است.

آساق ** 2100 **1611
کد N154349

وبگردی