آفتاب
شکوری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:| 149783

تندورها به دنبال كسب اعتبار برای خود هستند/انتخابات نشان داد تندورها چه كسانی هستند

تندورها به دنبال كسب اعتبار برای خود هستند/انتخابات نشان داد تندورها چه كسانی هستند

چه كسی است که نداند کسانی که هشت سال گذشته با سر و صدای زیاد منتقدین را از صحنه بیرون کردند و روزنامه‌ها را بستند و صدا‌ها را خاموش کردند و اجازه دادند و در طرف مقابل فسادهای بزرگ مالی شکل بگیرد و در عرصه بین الملل علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کردند و در صحنه داخلی مردم را نسبت به بخش‌هایی از نظام بدبین کردند چه کسانی هستند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رای مردم مشخص کرده است چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو.

علی شکوری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در تبیین مفهوم تندروی در فضای سیاسی کشور اظهار داشت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد که مردم از تندروی خسته شده‌اند و به کسی رای دادند که او را نماد اعتدال و میانه روی می‌دانستند.

وی افزود: بنابراین رای مردم مشخص کرده است که چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو. بعد از انتخابات کسانی که در گذشته تندوری‌هایی در شعار و عمل داشتند سر و صدای زیادی برپا کردند و از مردم سلب آرامش نمودند.

شکوری‌راد تصریح کرد: شاخص اعتدال در وضعیت فعلی بر اساس رای مردم، دولتی است که اکنون بر سر کار است. اگر کسی از این دولت حمایت کند و متناسب با آن مطالبات مردم را دنبال کند معتدل است و اگر کسی در مقابل این دولت بایستد و در مسیر آن سنگ اندازی کند؛ تندرو و افراطی است. البته انتقاد سازنده نیز می‌تواند نوعی حمایت تلقی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مخدوش کردن بحث تندروی با مشی ایثارگران و کسانیکه برای پیروزی انقلاب فداکاری کرده‌اند و جان خود را برای حفظ نظام وانقلاب فدا کرده‌اند و یکی دانستن آن‌ها با تندرو‌ها کار خود تندورهاست تا بتوانند خود را تطهیر کنند. همه مردم قدر‌شناس ایثار و فداکاری کسانی هستند که فداکاریشان پشتوانه حفظ و نظام و انقلاب بوده.

وی افزود: تندرو‌ها امروز می‌خواهند حساب خود را با ایثارگران و فداکاران یکی کنند. مگر بتوانند از این رهگذر برای خود کسب اعتبار نمایند و گرنه  چه كسی است كه شهید خرازی و شهید همت و شهید باکری و شهید چمران را تندور بنامد؟ اینان که برای حفظ نظام و انقلاب جانفشانی کردند؛ هرگز در زمره تندرو‌ها و ترمز بریده‌ها نبوده و نیستند.

شکوری‌راد با اشاره به سرمقاله یکی از روزنامه‌های اصولگرا به قلم مدیرمسئول آن با بیان اینکه این روزنامه قبلا تعریفی در این زمینه ارائه داده بود و خود را در زمره ترمز بریده‌ها دانسته بود، ادامه داد: اینان‌‌ همان کسانی هستند که نوشتند ما در ماشینی بی‌ترمز نشسته‌ایم و فرمان را کنده‌ایم و بیرون انداخته‌ایم و طرف مقابل باید کنار برود، تا تصادفی پیش نیاید. اینان قبلا از تندرو‌ها دفاع کرده بودند و نمی‌توانند سابقه هشت سال حمایت از دولت تندروی احمدی‌نژاد را از کارنامه خود پاک نمایند. بنابراین یکی کردن بحث تندرو‌ها با افتخارآفرینان برای رد گم کردن و آدرس غلط دادن است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: چه كسی است که نداند کسانی که هشت سال گذشته با سر و صدای زیاد منتقدین را از صحنه بیرون کردند و روزنامه‌ها را بستند و صدا‌ها را خاموش کردند و اجازه دادند و در طرف مقابل فسادهای بزرگ مالی شکل بگیرد و در عرصه بین الملل علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کردند و در صحنه داخلی مردم را نسبت به بخش‌هایی از نظام بدبین کردند چه کسانی هستند؟ اینان برای مردم شناخته شده‌اند و آدرس غلط دادن در این مورد مردم را سردرگم نمی‌کند.

شکوری راد در پایان گفت: کسانی که امروز فریادشان از انتساب به تندوری بالاست‌‌ همان کسانی هستند که بخش‌های مختلف مردم را آماج اتهامات خود قرار داده‌اند. اینان تعدادشان اندک اما صدایشان زیاد است و رسانه‌های زیادی را با بودجه بیت المال به خود اختصاص داده‌اند تا گوش مردم را از صدای خود پر کنند.

کد N154312

وبگردی