آفتاب

کرملین:روسیه به درخواست کمک کریمه پاسخ می دهد

کرملین:روسیه به درخواست کمک کریمه پاسخ می دهد

مسکو-ایرنا- یک مقام کرملین روز شنبه اعلام کرد: روسیه درخواست کمک نخست وزیر منطقه خودمختار کریمه از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای تامین امنیت این منطقه را بدون پاسخ نمی گذارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه، مقام کرملین که نامش فاش نشده است، از درخواست کمک سرگئی آکسیونف نخست وزیر منطقه کریمه از رییس جمهوری روسیه خبر داد.

وی افزود : آکسیونف به شرایط بسیار حساس منطقه کریمه و اهمیت فراوان تامین ثبات و امنیت این منطقه اشاره کرده است.

آکسیونف نخست وزیر منطقه خودمختار کریمه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که تمام ساختارهای امنیتی و قدرتی کریمه را تحت فرمان خود گرفته است.

سرگئی آکسیونف نخست وزیر شبه جزیره خود مختار کریمه امروز شنبه با صدور بیانیه ای از ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه درخواست کمک کرد.

در این بیانیه با اعلام برعهده گرفتن کنترل واحدهای وزارت کشور، سازمان امنیت، نیروها ی مسلح و دیگر نیروهای حفظ امنیت و نیروهای جنگی خاطرنشان شد: از ˈولادیمیر پوتینˈ می خواهم برای کمک به صلح و آرامش منطقه جمهوری نیمه خودمختار کریمه کمک کند.

براساس این گزارش یک مقام آگاه در کرملین نیز گفته است روسیه در حال بررسی درخواست کمک آکسیونف است.

در همین حال ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر موقت اوکراین نیز گفت : کی یف تسلیم تحرکات مسکو در کریمه نمی شود.

آکسیونف که رهبری مهم ترین حزب طرفدار روسیه در کریمه را برعهده دارد هفته گذشته با رای گیری پیش از موعد مجلس به نخست وزیری و جانشینی ˈآناتولی موهیلیوفˈ انتخاب شد.

مقامات کی یف، آکسیونف را در مقام نخست وزیری کریمه به رسمیت نشناخته اند. نخست وزیر کریمه به طور سنتی در مشورت با مقامات پارلمان محلی توسط کی یف منصوب می شود.

منطقه خودمختار کریمه در روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده عمومی علیه حکومت جدید اوکراین بوده است و در زد و خوردهای میان مخالفان و طرفداران این حکومت هم در روزهای اخیر یک نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شده اند.

این منطقه دارای اکثریت جمعیت روس است و به همین دلیل دولت روسیه توجه خاصی به مسایل کریمه دارد.

اروپام/2242**518 ** 9157 ** 1064
کد N154291

وبگردی