آفتاب

نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی مقیم آلمان در برلین برگزار شد

نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی مقیم آلمان در برلین برگزار شد

برلین - ایرنا - جمعی از هنرمندان ایرانی مقیم آلمان گوشه هایی از هنر ارزشمند ایرانی را در قالب عکس و آثاری از نقاشی آبرنگ و رنگ و روغن روی بوم و کاغذ در نمایشگاهی در شهر برلین در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

به گزارش ایرنا در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که به همت موسسه فرهنگی حافظ برلین برگزار شده و به مدت 5 روز پذیرای علاقمندان هنر ایرانی است، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، استادان هنرهای تجسمی دانشگاه ها و هنرمندان آلمانی و همچنین جمعی از علاقمندان به هنر ایرانی - اسلامی حضور داشتند.

پروفسور هاوزه رییس سابق موزه اسلامی شناسی آلمان و استاد دانشگاه برلین در سخنان خود در آیین افتتاحیه این نمایشگاه هنری،تاکید کرد: هنرمندان از حساس ترین و آزادترین موجودات روی زمین هستند که نمی توان آنان را در هیچکدام از دسته بندی های خاص قرار داد.

این هنرشناس آلمانی خاطرنشان کرد: هنر ایرانی و شرقی از تازگی، جاذبه و رمزهای خاصی برخوردار است که همیشه مورد توجه هنرمندان و علاقمندان به هنر در غرب بوده و همه را به سمت خود جلب نموده است.

رییس سابق موزه مردم شناسی آلمان با بیان اینکه هنر ایرانی و شرقی جذابیت های بالایی داشته و در میان غربی ها بویژه آلمانی ها علاقمندان بسیار زیادی دارد،گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در معرفی بیشتر هنر ارزشمند و زیبای ایرانی موثر و مفید باشد.

در این مراسم همچنین یک پیانیست آلمانی علاقمند به موسیقی ایران، آهنگ زیبای شب های طلایی را بدون استفاده از نت و برای اولین بار به شکل زیبایی برای حاضران اجرا کرد.

اروپام** 1701** 1337
کد N154178

وبگردی