آفتاب
سردار دهقان در بازدید رئیس‌جمهور از صنایع دفاعی:

تجهیز موشکی شناورهای سطحی و زیرسطحی در دستور کار وزارت دفاع/ پرتاب‌های فضایی را افزایش خواهیم داد

تجهیز موشکی شناورهای سطحی و زیرسطحی در دستور کار وزارت دفاع/ پرتاب‌های فضایی را افزایش خواهیم داد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی از جمله ایستگاه‌های زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانه‌های پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: صنایع دفاعی کشور از زیرساخت‌ها، نیروی انسانی دانشمند و فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار و قادر است همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در مواجهه با یک تهدید ناهمطراز به شکل موفق پاسخ دهد.

افزود: حماسه سیاسی امسال با حضور مردم در انتخابات 24 فروردین محقق شد و دولت گام‌های جدی را در تحقق این شعار بر می‌دارد.

وی افزود: در زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز دولت گام های مؤثری برداشته و برای تقویت بنیان های درونی به منظور افزایش اقتدار کوشیده است و با عزم و اراده دولت همپای ملت، حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

دهقان ادامه داد: ظرفیت کوتاه کردن بازه زمانی ایده تا محصول که هم اکنون 4 تا 5 سال است، می خواهیم آن را به 2.5 سال برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز در همه زمینه ها از جمله تولید موشک های زمین به هوا، هوا به زمین، زمین به زمین، دریایی، توانایی لازم را داریم.

دهقان افزود: آنچه در این زمینه برای ما اهمیت دارد، افزایش برد، دقت و مقابله آنها با تهاجم راداری، رادارگریزی آنها است.

وزیر دفاع اظهار داشت: در حوزه صنایع دریایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس‌های مختلف و تسلیح آنها به سامانه‌های موشکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

دهقان افزود: در حوزه صنایع هوایی، موفق به تعمیر اساسی همه پرنده‌های شرقی و غربی موجود شده‌ایم و قادریم انواع هواپیماهای غیرنظامی را تعمیر کنیم.

وی در ادامه گفت: در برخی از قطعات و مواد مشکلاتی وجود دارد که در دو سه سال گذشته گام های بلندی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز برداشته ایم و باقی نیازها نیز در این زمینه در دو سه سال آینده برطرف خواهد شد.

دهقان افزود: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی را از جمله ایستگاه‌های زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانه های پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم و انشاء‌الله در آینده سطوح پرتاب را افزایش خواهیم داد.
 

کد N154098

وبگردی