آفتاب

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا بر تداوم جمع آوری اطلاعات توسط این آژانس تاکید دارد

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا بر تداوم جمع آوری اطلاعات توسط این آژانس تاکید دارد

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا که احتمالا به زودی از این سمت کنار خواهد رفت گفت که این آژانس همچنان به استخراج اطلاعات از شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه راشاتودی، ژنرال کیث آلکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا عنوان کرد: سناریویی که دولت آمریکا برای اصلاح برنامه‌ها و اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی جدی‌تر از همه در نظر گرفته این است که دولت اطلاعات حجیم جمع آوری شده از ارتباطات اینترنتی را نزد طرف سومی نظیر شرکت‌های ارتباطی ذخیره کند و تنها این شرکت‌ها را مجبور به ارائه اطلاعات مربوط به شماره‌های مظنون به دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی کند.

در سال 2013 یک منبع خبری اطلاعاتی به روزنامه واشنگتن پست گفته بود کیث آلکساندر در زمان جنگ عراق به سازماندهی جمع آوری اطلاعات حجیم شرکت‌های مخابرات عراق به عنوان اقدامی علیه حملات به سربازان آمریکایی پرداخته بود. این مقام تصریح کرد آلکساندر همین رویکرد را در داخل آمریکا پیاده کرده است.

وی اظهار داشت: رویکرد آلکساندر این بود که به جای پیدا کردن سوزن در انبار کاه بیایید کل انبارکاه را در درجه اول با خود ببریم و پس از جمع آوری و ذخیره آن هر زمان هر چه که خواستید را در آن جستجو کنید.

وی در ماه اکتبر نیز گفته بود آژانس امنیت ملی آمریکا ممکن است از دامنه استراق اطلاعات خود از رهبران خارجی بکاهد اما جمع آوری فراگیر اطلاعات، حتی اگر این اطلاعات نزد طرف سومی باقی بماند، باید ادامه یابد.

پیشتر گزارش شده بود کیث آلکساندر تا مارس یا آوریل 2014 از سمت ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا کنار خواهد رفت.

آلکساندر گفت: اینکه مطبوعات، آژانس امنیت ملی آمریکا را مجرم نشان دادند در حالی که این آژانس به وظیفه‌ای که به آن محول شده عمل می‌کند و در حال محافظت از کشور است، یک تراژدی بود.

انتهای پیام

کد N153990

وبگردی