آفتاب

40 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین المللی تاجیکستان حضور می یابند

40 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین المللی تاجیکستان حضور می یابند

دوشنبه - ایرنا - شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هدایا ، صنعت و بازرگانی تاجیکستان با حضور 40 شرکت تولیدی و اقتصادی از ایران سه شنبه هفته جاری در شهر دوشنبه پایتخت این کشور گشایش می یابد.

به گزارش ایرنا ؛ ˈمحمدعلی عمرانیˈ مدیرعامل شرکت سروش خراسان و نماینده نمایشگاه های ایرانی در تاجیکستان شنبه در مصاحبه مطبوعاتی افزود: این نمایشگاه با حضور 40 شرکت صنعتی و بازرگانی ایران در مجموعه کاخ ˈباربدˈ شهر دوشنبه با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت تاجیکستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این شرکت ها که از استان های مختلف ایران هستند محصولات خود از قبیل فرآورده های غذایی، بهداشتی و ساختمانی، ماشین آلات و لوازم خانگی را در معرض دید بازدیدکنندگان تاجیک قرار خواهند داد.

عمرانی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ها باعث تبادل ارتباطات و تاثیرپذیری شرکت های دو کشور از همدیگر می شود و تجار با حضور خود در رونق اقتصادی دو کشور موثر خواهند بود.

وی افزود: با توجه به نیاز تاجیکستان به صنایع و کارخانه های مختلف ؛ تلاش زیادی کردیم که علاوه بر صنعت توریسم ؛ صنایع دیگر نیز در نمایشگاه حضور یابند.

عمرانی گفت: تاجیکستان در زمینه سیاحتی و توریسم ظرفیت های بالایی دارد اما تاکنون مسوولان این کشور به این موضوع توجه کمتری نشان داده اند.

معاون اتاق بازرگانی تاجیکستان نیز هدف از برگزاری نمایشگاه را تحکیم روابط اقتصادی بین ایران و تاجیکستان، توجه به گسترش صنعت و معرفی زمینه های سرمایه گذاری و ارتباط مستقیم شرکت های ایران و تاجیک عنوان کرد.

ˈحسن کرمعلی افˈ افزود: این نمایشگاه با نام نمایشگاه تحفه ها و توریسم نامگذاری شده و کوشش شده است تا شرکت های ایرانی شرکت کننده بیشتر محصولات خود را در زمینه هدایا و توریسم عرضه کنند.

وی گفت: علاوه بر شرکت های ایرانی چند شرکت تاجیکی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان نیز گفت که ما انتظار داریم نمایشگاه هایی که در تاجیکستان برگزار می شود در سطح عالی و محصولات بسیار با کیفیت باشند.

سعید شریف افزود: وضعیت فعلی تاجیکستان به عنوان یک دولت جوان که 21 سال عمر دارد نسبت به گذشته تغییر کرده است و سطح زندگی و توقعات مردم بالا رفته است و نیاز است که این شرکتها به این موضوع توجه کنند.

آساق**1663**1392
کد N153987

وبگردی