آفتاب

پارلمان اروپا استفاده آمریکا از پهپاد را غیر قانونی اعلام کرد

پارلمان اروپا استفاده آمریکا از پهپاد را غیر قانونی اعلام کرد

پارلمان اروپا شب گذشته طرحی را تصویب کرده که به موجب آن استفاده ارتش آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نقاط مختلف جهان غیر قانونی است .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، پارلمان اروپا با تصویب قانونی استفاده ارتش آمریکا از هوایپیماهای بدون سرنشین برای حمله به یمن و پاکستان را غیرقانونی خواند.

پارلمان اروپا با 534 رای موافق در برابر 49 رای مخالف قانونی را تصویب کرد که به موجب آن از کشورهای عضو اتحادیه خواسته شده تا با آمریکا در مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین به نقاط مختلف جهان و همچنین طرح کشتار هدفمند همکاری نداشته باشند.

"باربارا لوکبهلر" از نمایندگان پارلمان اروپا و رئیس کمیته حقوق بشر این نهاد، در این مورد گفت : پارلمان اروپا امروز نگرانی خود را در مورد استفاده از پهپادها توسط ارتش آمریکا و کشتار مردم بیگناه اعلام کرده و با تصویب این طرح حساسیت موجود در مورد کشتار مردم توسط پهپادها را افزایش داد.

این نماینده پارلمان اروپا افزود : با تصویب این مصوبه پارلمان اروپا انتقاد شدید خود را از اقدام آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین اعلام می کند.

بر اساس قوانین موجود در آمریکا، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتار افرادی که برای امنیت ملی مشکل ایجاد کرده اند قانونی است، اما نهادهای حقوق بشر و برخی از کشورها استفاده از این جنگ افزار را غیر قانونی دانسته و آن را به نوعی نقض حقوق بشر می دانند.

کد N153959

وبگردی