آفتاب

تاکید جو بایدن بر حمایت آمریکا از اوکراین

تاکید جو بایدن بر حمایت آمریکا از اوکراین

مسکو-ایرنا- ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر اوکراین، بر حمایت واشنگتن از حکومت این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل ازاطلاعیه روابط عمومی نخست وزیری اوکراین، بایدن در گفت و گو با یاتسنیوک گفت : آمریکا در شرایط دشوار اوکراین از تلاش های دولت این کشور حمایت می کند.

معاون رییس جمهوری آمریکا همچنین بر حمایت و دفاع واشنگتن از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین و تلاش های حکومت این کشور برای بنای ساختار سیاسی دمکراتیک تاکید کرد.

بایدن اعلام کرد: تشکیل دولت اوکراین، فرصت اعتمادسازی نسبت به مراجع انتخابی دمکراتیک در این کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را فراهم می کند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا هم روز گذشته حمایت خود را از حکومت اوکراین اعلام کرد. وی با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص استقرار نیروهای نظامی روسیه در خاک اوکراین، نسبت به عواقب دخالت نظامی در این کشور بحران زده هشدار داد.

اوباما با ابراز نگرانی در خصوص تحرکات نظامی روسیه در خاک اوکراین گفت: هر گونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی موجب ایجاد ناامنی و آشوب های گسترده در اوکراین خواهد شد.

اروپام/2242**518**1485 ** 1064
کد N153943

وبگردی