آفتاب

پاکستان از احتمال حمله نظامی گسترده علیه طالبان در وزیرستان شمالی خبر داد

پاکستان از احتمال حمله نظامی گسترده علیه طالبان در وزیرستان شمالی خبر داد

وزیر کشور پاکستان به اقدام نظامی احتمالی گسترده علیه طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی مسلح در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی طی چند هفته آتی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "نثارعلی خان"، وزیر کشور پاکستان به پارلمان گفت: هنوز تصمیم نهایی برای انجام اقدامات گسترده علیه طالبان و سایر گروههای شبه‌نظامی گرفته نشده است اگرچه این اقدام می‌تواند پس از رایزنی‌ها با اشخاص سیاسی اصلی و برجسته و ظرف دو یا سه هفته انجام شود.

وی افزود: ژنرال رحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان به من گفته که نیروهای امنیتی برنامه‌ای را برای هرگونه عملیات نظامی احتمالی در نظر دارند.

وزیر کشورپاکستان در پاسخ به سوالاتی از سوی قانوگذاران مخالف که به دنبال جزئیات برای حملات هوایی اخیر در مخفیگاه‌های طالبان در وزیرستان شمالی بودند، در پارلمان حاضر شد و در ادامه گفت: اینکه عملیات‌ نظامی در مناطق قبیله نشین پاکستان صورت گیرد یا آنکه تصمیم دیگری اتخاذ شود، همگی بستگی به رایزنی‌ها و مشورت‌ها با مقام‌های ارشد سیاسی دارند. نواز شریف، نخست وزیر پاکستان تصمیم گرفته به زودی با مقام‌های پارلمانی در این باره گفت‌وگو کند.

نواز شریف قصد دارد تا در چند روز آینده نشستی را با حضور سر وزیران چهار ولایت پاکستان برگزار کند و سیاست امنیت داخلی جدید کشور را در مواجهه با اقدامات شبه نظامیان با حضور این افراد به شور بگذارد.

وزیر کشور پاکستان همچنین بر ضرورت همکاری بیشتر در میان ولایات برای مواجهه با مساله تروریسم تاکید کرد و درباره مهاجرت گسترده مردم از مناطق قبیله نشین در جریان این حملات هوایی اخیر گفت، چهارچوب سیاسی در چند روز آتی برای تامین کمک‌های ممکن به این مردم در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین به اعضای پارلمان پاکستان گفت، در شش ماه گذشته در مجموع 1017 مورد اقدام تروریستی در نواحی مختلف پاکستان رخ داده که 878 کشته بر جای گذاشته که 232 تن پرسنل امنیتی بودند.

انتهای پیام

کد N153820

وبگردی