آفتاب
رییس‌جمهور در جمع مدیران وزارت دفاع: /۳/

ایران خواهان تنش با هیچ کشوری نیست

ایران خواهان تنش با هیچ کشوری نیست

آنچه که دشمن را می‌هراسند این است که مردم و نیروهای مسلح هر دو در کنار یکدیگر باشند؛ و در مرحله بعد یک فرمانده معنوی و عادل مورد اعتماد جامعه و مردم است.

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان ادامه تنش با دیگران نیست و این نه اینکه تاکتیکی و شعار باشد؛ ‌بلکه به دنبال ساخت اعتماد با همه به ویژه با همسایگان خود است و شرط آن این است که دنیا بداند ما روی عزت و استقلال و منافع ملی و ارزش‌هایمان معامله نمی‌کنیم؛ چرا که این‌ها خط قرمزهای ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌‏، ‌ حجه الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران وزارت دفاع با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید تکیه‌گاه مردم باشند؛ ‌ گفت: ‌مردم باید احساس کنند که اگر روزی خطری آن‌ها را تهدید کنند نیروهای مسلح می‌توانند از آن‌ها پشتیبانی کنند. آنچنان که وقتی مردم با حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله روبرو می‌شود، ‌ ارتش و نیروهای مسلح به کمک آن‌ها می‌آیند، در نتیجه این‌ها در زمان صلح نیز از توانشان استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور ‌گفت: آنچه که دشمن را می‌هراسند این است که مردم و نیروهای مسلح هر دو در کنار یکدیگر باشند؛ و در مرحله بعد یک فرمانده معنوی و عادل مورد اعتماد جامعه و مردم است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس آنچه که مردم را دلگرم می‌کرد دستور امام بود و امام اگر چه یک نظامی نبود؛ اما یک شخصیت والا و مورد‌ اعتماد همه بود‌. چنانچه وقتی که امام گفت؛ حصر آبادان باید شکسته شود. مردم این را باور کردند؛ چرا که می‌دانستند اگر امام حرفی می‌زند انگیزه مادی و شخصی ندارد؛ و تنها برای رضای خدا و انجام وظیفه است.

روحانی تصریح کرد: امروز بعد از ارتحال امام خوشبختانه فرد صالحی جای او را گرفته که نیروهای مسلح و مردم ما همین اعتماد را به وی دارند.

رئیس‌جمهور گفت‌: ‌ امروز بحمدالله نیروی انسانی؛ مردم در صحنه؛ تجهیزاتی که روز به روز دارد بهتر می‌شود و فرماندهی نیروهای مسلح همه در کنار هم قرار گرفتند و بازدارندگی به وجود‌آمده است، اما آنچه از همه این‌ها مهم‌تر است نوع رفتار ماست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تنش‌زدایی و اعتماد‌سازی با دنیا است‌؛ ‌اظهار‌داشت: جمهوری اسلامی خواهان ادامه تنش با دیگران نیست و این نه اینکه تاکتیکی و شعار باشد؛ ‌بلکه به دنبال ساخت اعتماد با همه به ویژه با همسایگان خود است و شرط آن این است که دنیا بداند ما روی عزت و استقلال و منافع ملی و ارزش‌هایمان معامله نمی‌کنیم؛ چرا که این‌ها خط قرمزهای ماست.

کد N153784

وبگردی