آفتاب
در مناظره تعزیرات حکومتی و مبارزه با گرانفروشی مطرح شد؛| 149685

بیش از ۸۰ درصد تخلفات مربوط به واحدهای بدون پروانه است

بیش از ۸۰ درصد تخلفات مربوط به واحدهای بدون پروانه است

جریمه مانع از گرانفروشی واحدهای متخلف نمی‌شود. تاکنون اتفاقی نیفتاده که کسی در بحث قیمت‌گذاری تخلف کرده باشد و ما با او برخوردی نکرده باشیم.

رییس شورای اصناف کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد تخلفات مربوط به واحدهای بدون پروانه است و جریمه مانع گران فروشی نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور در مناظره تعزیرات حکومتی و مبارزه با گرانفروشی اظهار داشت: جریمه مانع از گرانفروشی واحدهای متخلف نمی‌شود. تاکنون اتفاقی نیفتاده که کسی در بحث قیمت‌گذاری تخلف کرده باشد و ما با او برخوردی نکرده باشیم.
وی با عنوان اینكه لازم است تا در هنگام خرید از هر واحد صنفی فاكتور خرید دریافت شود افزود: ۸۴ درصد تخلفات مربوط به اصناف بدون پروانه است.
در ادامه مرتضی الله‌داد، استاد دانشگاه گفت: در ایران ۸۰ درصد اقتصاد دولتی است و در کشور شرایط رقابتی وجود ندارد برای قیمت‌گذاری خودرو میان وزارت صنایع، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان پاس‌کاری شروع شده است.
همچنین حاجی‌بابا، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: اقتصاد با زور، اجبار و تهدید قابل درمان نیست. سازمانی که دولتی باشد، نمی‌تواند از منافع مردم حمایت کند.
وی افزود: حجم نقدینگی ما نسبت به سال ۸۴، حدود ۹ برابر شده است.
در ادامه این مناظره جمشیدی، معاون نظارت سازمان تعزیرات گفت: مبارزه با گرانفروشی فرمانده ندارد. در مرتبه اول دو برابر گرانفروشی و در مرتبه دوم چهار برابر گرانفروشی جریمه صورت می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یكی از مخاطبان در خصوص اینكه ایا تاكنون كسی از اتهام گرانفروشی تبرئه شده است گفت:برای ۶۰ هزار پرونده در سه سال اخیر حکم برائت صادر کرده‌ایم.

همچنین فراهانی معاون سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در پاسخ به اینكه آیا سیاستهای سازمان حمایت در دولت جدید تغییر داشته است گفت:تغییرات به گونه‌ای بوده كه در 6 ماه گذشته در بحث گرانفروشی با كاهشقابل ملاحظه‌ای مواجه هستیم.

وی تاكید كرد: لازم است تا در بحث قیمت گذاری‌ها فاكتورهای مختلفی همچون ظرفیت تولید، دوره ركود و مشكلات تامین مواد اولیه نیز مورد توجه قرار گیرد

کد N153690

وبگردی