آفتاب

ابراز نگرانی شدید جان کری نسبت به خشونت‌های تایلند

ابراز نگرانی شدید جان کری نسبت به خشونت‌های تایلند

وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی عمیق خود را درباره خشونت‌ها با انگیزه سیاسی در تایلند ابراز داشت و از دولت این کشور خواست تا تحقیقاتی جامع را درباره این حملات انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان یک پدر و پدربزرگ، کشته شدن و مرگ چندین کودک بی‌گناه به شدت ترسناک است و بایستی یک زنگ هشدار برای طرفین درگیر در تایلند باشد تا از خشونت اجتناب کنند،‌ خویشتنداری را تمرین کرده و به اجرای قانون احترام بگذارند.

از زمان آغاز تظاهرات ضددولتی در نوامبر 2013 در تایلند، دستکم 23 تن جان باختند که در میان آنها چهار کودک نیز دیده می‌شود. همچنین حدود 800 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. این تظاهرات اعتراضی برای سرنگونی و کناره‌گیری یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر و دولت وی برقرار شده است.

جان کری در ادامه گفت: من از مقام‌های دولت تایلند می‌خواهم تا درباره این حملات تحقیقاتی جامع و کامل عمل آورده و عاملان آنها را به محاکمه بکشانند. خشونت یک ابزار قابل قبول برای حل مناقشات و اختلافات سیاسی نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی خود را از انجام سایر تاکتیک‌ها که باعث تضعیف ارزش‌های دموکراتیک و عدم اجرای سازش و افزایش تنش‌های سیاسی آتی در تایلند می‌شود، ابراز داشت.

انتهای پیام

کد N153629

وبگردی