آفتاب

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پیشنهاد مذاکره دولت را "ریاکارانه" خواند

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پیشنهاد مذاکره دولت را "ریاکارانه" خواند

رهبر محبوس معترضان ضد دولتی ونزوئلا، تلاش‌های رئیس‌جمهوری این کشور را که به منظور مذاکره با مخالفان صورت می‌گیرد، ریاکارانه خواند.

رهبر محبوس معترضان ضد دولتی ونزوئلا، تلاش‌های رئیس‌جمهوری این کشور را که به منظور مذاکره با مخالفان صورت می‌گیرد، ریاکارانه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی مطرح شده است که به نظر می‌رسد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری 51 ساله ونزوئلا ظاهرا توانسته بدترین موج اعتراضات علیه دولت خود را پشت سر بگذارد. با این وجود روز جمعه همچنان دانشجویان معترض ونزوئلایی به اعتراضات خود در پایتخت و ایالت غربی تچیرا ادامه دادند و در مسیرهای اصلی موانعی را ایجاد کرده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

نیکولاس مادورو در تلاش برای فرونشاندن بحران علیه دولت خود اخیرا تلاش کرد تا با رهبران تجاری و مقام‌های کلیسا و سیاستمداران مخالف دولت خود مذاکره کند. برخی از چهره‌های مطرح مخالف دولت نظیر انریکه کاپریلس، کاندیدای سابق دو دوره انتخابات ریاست جمهوری پیشین این کشور این مذاکرات را تحریم کرده‌اند.

لئوپولدو لوپز، رهبر محبوس اعتراضات ضد دولتی ونزوئلا که متهم به تحریک خشونت شده اعلام کرد پیشنهاد مادورو برای مذاکره یک اقدام ریاکارانه به منظور جلوگیری از اعتراضات و همزمان کوتاهی در رسیدگی به مشکلات ریشه‌دار پشت اعتراضات است.

لوپز در پیامی که از زندان صادر کرده، گفت: این مذاکره یک عقب‌نشینی تاکتیکی در نتیجه فشار در خیابان‌ها است و اعتبار واقعی ندارد.

وی افزود: پیام مادورو این است "به کاخ ریاست جمهوری بیاید و در حالی که من با ملت گفت‌وگو می‌کنم در خیابان‌ها به تعقیب، کشتار و سرکوب ادامه می‌دهم."

در جریان ناآرامی‌های اخیر ونزوئلا به گفته مقامات این کشور بیش از 250 تن زخم شده و نزدیک به 500 تن نیز دستگیر شده‌اند.

به گفته دادستان کل ونزوئلا 17 تن نیز در این اعتراضات جان باخته‌اند و آخرین قربانی فردی بوده که تلاش می‌کرده یکی از موانع ایجاد شده توسط معترضان در ایالت کارابوبو را برچیند.

روز جمعه مادورو مجددا رهبران مخالف دولت خود را دعوت به مذاکره چه به صورت علنی و چه خصوصی کرد. وی گفت: این برای کشور ما سودمند خواهد بود که ما چهره‌های خود را نشان داده و با احترام دوجانبه گفت‌وگو کنیم.

به گفته رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان اعتراضات مخالفان 50 تن با در نظر گرفتن موارد غیر مستقیم نظیر جان باختن افراد به دلیل ناتوانی آن‌ها در رسیدن به بیمارستان به سبب وجود موانع در خیابان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

کد N153625

وبگردی