آفتاب

رییس جمهوری کره جنوبی خواهان دیدارمنظم خانواده های جداشده کره ای شد

رییس جمهوری کره جنوبی خواهان دیدارمنظم خانواده های جداشده کره ای شد

تهران-ایرنا- رییس جمهوری کره جنوبی روز شنبه طی یک درخواست رسمی به کره شمالی پیشنهاد دیدار منظم خانواده های جداشده کره ای براثر جنگ کره را داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، ˈپارک گئون هایهˈ رییس جمهوری کره جنوبی دریک سخنرانی گفت که به کره شمالی پیشنهاد می کند تا به منظور پایان دادن به اندوه خانواده های جدا شده ای کره ای ، ملاقات آنان بطور منظم انجام شود.

وی با اشاره به کهولت سن شمارزیادی از اعضای این خانواده ها افزود: هردوکشور بامعضل جدایی خانواده ها مواجه است و دیدار منظم موجب کاهش ناراحتی آنان خواهد شد.

براساس این گزارش، درپی وقوع جنگ بین دو کره در سال 1950 تا 1953 میلادی که موجب جدایی شمارزیادی از خانواده ها در شبه جزیره کره شد، دیدار مجدد خانواده ها هرازگاهی صورت می گیرد و تازه ترین آن در تاریخ 20 تا 25 فوریه (اول تاششم اسفند) سال جاری میلادی در منطقه ˈمانت کومجانگˈ در مرزشمالی بین دو کشور و با حضور 813 نفر از اعضای این خانواده ها انجام شد.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

آساق**1450**5981
کد N153604

وبگردی