آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

توجه ویژه رهبری به موضوعات قرآنی، الگوی تمامی مسئولان قرار گیرد

توجه ویژه رهبری به موضوعات قرآنی، الگوی تمامی مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «سازمان اوقاف برای برنامه‌های قرآنی منتظر بودجه و امکانات نماند» گفت: برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان با شرکت 240 هزار نفر رویداد بزرگ فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «سازمان اوقاف برای برنامه‌های قرآنی منتظر بودجه و امکانات نماند» گفت: برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان با شرکت 240 هزار نفر رویداد بزرگ فرهنگی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی محمدی با اشاره به نحوه تأمین بودجه و اعتبارات برنامه‌های قرآنی در سازمان اوقاف و امور خیریه بخصوص در حوزه قرآنی و طرح‌های کلان و طرح تربیت حافظان گفت: سازمان اوقاف منتظر فراهم‌شدن امکانات و بودجه نماند و پس از منویات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن فرمایشات ایشان را لبیک گفت و در اولویت کاری سازمان برای تحقق این هدف، قرارگاه غدیر راه‌اندازی شد که از بدو فعالیت این قرارگاه تاکنون دستاوردهای بزرگی بدست آمده است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام توان خود را در رده‌های مختلف از جمله مدیران استانی، شهرستانی، معاونان فرهنگی، هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم ساخت تا اهداف بزرگ قرآنی را در کشور محقق سازد.

محمدی تصریح کرد: مدیران فرهنگی و قرآنی که برای انجام فعالیت خود منتظر بودجه و امکانات و فراهم‌شدن همه مقدمات باشند تا کارشان را آغاز کنند به درد نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌خورند بخصوص در حوزه فعالیت‌های قرآنی که باید بیش از پیش و با گستردگی بیشتر فعالیت کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: هر کس در حیطه کاری خود دارای مشکلاتی است اما نباید برای کارهای خیر و بخصوص موضوعات قرآنی معطل ماند.

محمدی تاکید کرد: باید همه مسئولان فرهنگی کشور با اعتقاد، ایمان و باور در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و بحث قرآنی را اولویت اول کار خود قرار دهند، همان‌طور که مقام معظم رهبری به موضوعات قرآنی توجه بسزایی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: رهبری تنها برای موضوع قرآن دو جلسه فوق‌العاده در سال اختصاص می‌دهند که برای هیچ‌ موضوع دیگر این کار را انجام نداده و ایشان در اول ماه رمضان هر سال در جمع قاریان، حافظان و جامعه قرآنی ساعت‌ها حضور داشته و در پای رحل قرآن، آیات الهی را استماع می‌کنند. همچنین ایشان هرساله پس از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در جلسه قاریان و حافظان بین‌المللی شرکت کرده و در پایان فرمایشات خود را اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدام رهبری و توجه فوق‌العاده ایشان به موضوعات قرآنی باید سرلوحه و الگوی تمامی مسئولان و مدیران فرهنگی و قرآنی کشور قرار بگیرد.

محمدی با اشاره به آزمون سراسری طرح ملی حفظ به همت سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال با شرکت بیش از 40 هزار نفر و حضور فعال 400 هزار نفر آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در 10 گروه و رشته‌های مختلفی هچون حفظ 5 جز، 20 جزء، کل قرآن و حفظ موضوعی آیات برگزار شد که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی است. همچنین برای کیفی‌سازی و ارزیابی فعالیت‌های این طرح کارگروهی راه‌اندازی شد تا سازمان اوقاف و امور خیریه برای اقامه قرآن و مضامین الهی و ترویج حفظ در عمل نیز دست به کار شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از برکت قرآن و عنایات الهی است و سازمان اوقاف در موضوعات قرآنی، مسابقات کشوری و بین‌المللی اقداماتی انجام داده که قطعا کافی نیست و در موضوعات مختلف به‌ویژه حفظ قرآن باید مجموعه سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی به کار گرفته شود تا شاهد قدم‌های خوب و تأثیراتی بیش از پیش در جامعه باشیم.

انتهای پیام

کد N153586

وبگردی