آفتاب

دیدار بروجردی با نخست وزیر لبنان

دیدار بروجردی با نخست وزیر لبنان

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی وامنیت ملی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از نمایندگان مجلس به لبنان سفر کرده است، روز جمعه با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار وگفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار که غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکیل دولت لبنان و انتخاب تمام سلام به نخست وزیری لبنان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید بتواند مشکلات کشور به ویژه درباره مسائل امنیتی را حل کند.

وی از دستاوردهای اخیر مسئولین امنیتی لبنان و دستگیری عوامل تروریستی که برخی ازآنها در عملیات تروریستی علیه سفارت ایران ورایزنی فرهنگی سفارت ایران نقش داشتنه‌اند و به اقدام خود در این زمینه اعتراف کرده‌اند تشکر کرد وخواستار توجه ویژه به امنیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و سایر ارگانهای کشورمان در این کشور شد.

بروجردی در این دیدار با محکوم کردن حمله هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به خاک لبنان گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی تلاشی جهت تقویت روحیه از دست رفته گروه‌های تکفیری در سوریه و لبنان می‌باشد و عیادت نتانیاهو از مجروحین تروریست باعث شد تا افکار عمومی به نقش پنهان رژیم صهیونیستی در ناآرام ساختن سوریه و لبنان پی برده و ماهیت بحران سوریه را به خوبی درک کند.

نخست وزیر لبنان نیز با تقدیر از پیام تبریک مسئولین ایران افزود: دولت جدید لبنان دولتی است که با تفاهم گروهها واحزاب داخل لبنان و بدون دخالت خارجی تشکیل شده وامیدوارم بتوانم در این مدت به تعهداتی که به مردم داده ام جامه عمل بپوشانم.

تمام سلام در این دیدار ضمن اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ایران با دولتهای بزرگ، از نقش غیرقابل انکار کشورمان در منطقه تمجید کرد و خواستار کمک ایران به دولت وی و توسعه روابط بین دو کشور شد و ادامه داد: ایران از جایگاه یک کشور مهم منطقه با غرب گفت‌وگو می‌کند و تأثیرات این توافق بر صخنه سیاسی لبنان بسیار مثبت بوده است.

در این دیدار همچنین پیام تبریک کتبی دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهور تسلیم نخست وزیر لبنان شد.

نوذر شفیعی، مجتبی رحماندوست، میرقسمت موسوی اصل و عطاء‌اله سلطانی صبور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بروجردی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N153576

وبگردی